A hallgatók mentorképe, a mentorok hallgatóképe a Zala megyei duális képzésben

Két felsőoktatást érintő változás indukálta kutatásunkat. Egyrészt a felsőoktatásban már felbukkantak a Z generáció első tagjai, s bár tömeges jelenlétük a következő években várható, fogadásukra fel kell készülnünk. Másrészt a hazai, gazdasági felsőoktatási gyakorlatban viszonylag új elemként jelent...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Balázsné Lendvai Marietta, Zsupanekné Palányi Ildikó (Author)
Format: Article
Language:No linguistic content
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem 2016
Series:Logisztika - Informatika - Menedzsment 1 No. 1
Subjects:
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02545nab a2200289 i 4500
001 publ1663
005 20230210093814.0
008 220226s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 2498-9037 
024 7 |a 3193411  |2 mtmt 
040 |a PEREPO PUBLIKACIO  |b hun 
041 |a zxx 
100 2 |a Balázsné Lendvai Marietta 
245 1 2 |a A hallgatók mentorképe, a mentorok hallgatóképe a Zala megyei duális képzésben  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Marietta Balázsné Lendvai 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |c 2016 
300 |a 144-159 
490 0 |a Logisztika - Informatika - Menedzsment  |v 1 No. 1 
520 3 |a Két felsőoktatást érintő változás indukálta kutatásunkat. Egyrészt a felsőoktatásban már felbukkantak a Z generáció első tagjai, s bár tömeges jelenlétük a következő években várható, fogadásukra fel kell készülnünk. Másrészt a hazai, gazdasági felsőoktatási gyakorlatban viszonylag új elemként jelent meg a duális képzés. A duális képzés és a Z generáció témájának összekapcsolása adta kutatásunk témáját, melynek fókuszában a Z generáció jegyeinek feltérképezése áll, kiemelten kezelve a Z generáció duális képzéshez való viszonyulását, az erről alkotott felfogásának megismerését. Fontosnak tartjuk a magyar felsőoktatási múltban gyökerező mester- tanítvány (a duális képzés esetében mentor-hallgató) viszony „újraélesztését”, tartalommal való megtöltését. Olyan tartalomra gondolunk, amely nemcsak szakmai, hanem etikai vetületeket is hordoz. Zala megye felsőoktatásában a duális képzés a mérnökképzés területén kezdődött el 2012-ben a Zalaegerszegi Mechatronikai Mérnökképzés területén. Majd 2014-ben a BGF Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg a közgazdász képzésben úttörő jelleggel elindította duális programját, amelyet 2015 szeptemberétől már akkreditált keretek között folytat. A kutatásunk nagymértékben e két felsőoktatási intézmény duális gyakorlati tapasztalatainak vizsgálatára épül, melyet kiegészítünk a duális vállalatok véleményének megismerésével is. 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Zala megye 
695 |a duális képzés 
695 |a mentorálás 
695 |a felsőoktatás 
695 |a mentor-hallgató kapcsolat 
695 |a mester-tanítvány vizsony 
700 0 2 |a Zsupanekné Palányi Ildikó  |e aut 
856 4 0 |u https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1663/1/13_Ck_Balazsne%2C_Zsupanekne.pdf  |z Dokumentum-elérés