Summary: | A kutatás a közúti közlekedés által okozott városi levegő és zajszennyezés problémáját vizsgálja. Ezzel kapcsolatban, az alkalmazhatóság szempontjából áttekintjük a fontosabb légszennyezési modelleket és azok paraméterigényeit, továbbá a zajszennyezések modellezéséhez szükséges jellemzőket. Tárgyaljuk a közúti közlekedés okozta zaj- és légszennyezés-modellezés kérdéseit is. Javaslatot teszünk egy átfogó közúti közlekedési hálózati modell alkalmazására, amely a forgalomtól függően figyelembe veszi a zaj és levegőszennyezést. Vizsgáljuk a városi közlekedéssel összefüggő zajszennyezést és az ezzel kapcsolatos problémákat. Tárgyaljuk a korábbi makroszkopikus közúti közlekedési modell továbbfejlesztési lehetőségét a zajterhelésszint számítási módszerrel. Vizsgáljuk a megoldási lehetőséget a számított forgalmi helyzetekből készíthető stratégiai kivitelezésére. Áttekintjük a városi közlekedés forgalmi adatbankjának tervezésekor felmerülő kérdéseket és megoldásokat. Az adatbankkal szemben támasztott elvárásokat, a megvalósítandó architektúrát, a felhasználásra kerülő technológiákat. Megvizsgáljuk az Adatbank funkcióit és azt, hogyan viszonyulnak ezek a forgalmi modellezéshez. Az Adatbank terveink szerint egy általános megoldást kínál a közlekedési hálózatok statikus és dinamikus adatainak tárolására és vizsgálatára.
|