Minőségügyi eszközök a problémamegoldási folyamat során. A folyamatábra

A minőségügyi eszközöket bemutató cikksorozat ezen részében egy olyan eszköz kerül bemutatásra, amely Ishikawa professzor úr eredeti listájában még nem jelent meg. Ő még a rétegzés (angolul stratification) technikáját szerepeltette. Manapság azonban a 7 minőségügyi eszköz felsorolásában a szakirodal...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Fehér Norbert
Format: Article
Language:No linguistic content
Published: Magyar Minőség Társaság 2022-03
Series:Magyar Minőség 31. évf. No. 3.
Subjects:
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02457nab a2200277 i 4500
001 publ1690
005 20240905094145.0
008 230526s2022 hu o 0|| zxx d
022 |a 1416-9576 
024 7 |a 32720819  |2 mtmt 
040 |a PEREPO PUBLIKACIO  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Fehér Norbert 
245 1 0 |a Minőségügyi eszközök a problémamegoldási folyamat során. A folyamatábra  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Norbert Fehér 
260 |a Magyar Minőség Társaság  |c 2022-03 
300 |a 8-18 
490 0 |a Magyar Minőség  |v 31. évf. No. 3. 
520 3 |a A minőségügyi eszközöket bemutató cikksorozat ezen részében egy olyan eszköz kerül bemutatásra, amely Ishikawa professzor úr eredeti listájában még nem jelent meg. Ő még a rétegzés (angolul stratification) technikáját szerepeltette. Manapság azonban a 7 minőségügyi eszköz felsorolásában a szakirodalomban a folyamatábra jelenik meg, mint gyakran alkalmazott és könnyen tanulható folyamatfejlesztő eszköz, ami nem csupán a probléma elemzésére, hanem megoldási javaslatok kidolgozására és dokumentálására is kiválóan alkalmazható a PDCA ciklus során. Sorozatunk is ehhez a trendhez kíván igazodni. Az eszköz célja A folyamatábra elkészítésének célja, hogy egyszerű grafikus formában megjelenítsünk egy létező, vagy tervezett folyamat működését hosszú, szöveges leírás helyett és azt minél több ember megérthesse a szervezeten belül mielőtt bárminemű változtatást eszközölnénk rajta. Dokumentációs céllal akkor készítjük, amikor egy folyamat lépéseinek a sorrendjét kívánjuk azonosítani, definiálni, illetve megérteni, hogy jelenleg hogyan zajlik, vagy miként kellene működnie a jövőbeni fejlesztés céljából. A fejlesztés lezárását követően pedig az új standard dokumentálása érdekében készíthetjük. A folyamatot olyan részletességgel mutatja be, amely ahhoz szükséges, hogy az egyes lépésekhez tartozó inputok és outputok meghatározhatók, valamint a problémára ható okok egyértelműen azonosíthatók legyenek. 
650 4 |a Gazdálkodás és menedzsment 
695 |a folyamatfejlesztés 
695 |a PDCA 
695 |a minőségügy 
695 |a folyamatábra 
695 |a minőségfejlesztés 
695 |a problémamegoldás 
856 4 0 |u https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1690/1/2022_03_MM_08-18.pdf  |z Dokumentum-elérés