|
|
|
|
LEADER |
03217nab a2200313 i 4500 |
001 |
publ1704 |
005 |
20250107151359.0 |
008 |
250107s2023 hu o 0|| zxx d |
022 |
|
|
|a 2786-3484
|
024 |
7 |
|
|a 10.14232/kapocs.2023.1.160-172
|2 doi
|
024 |
7 |
|
|a 34112891
|2 mtmt
|
040 |
|
|
|a PEREPO PUBLIKACIO
|b hun
|
041 |
|
|
|a zxx
|
100 |
1 |
|
|a Bozsó Renáta
|
245 |
1 |
0 |
|a Generációk egymásról – egy levelező tagozatos hallgatók körében végzett felmérés első eredményei –
|h [elektronikus dokumentum] /
|c Renáta Bozsó
|
260 |
|
|
|a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
|c 2023
|
300 |
|
|
|a 160-172
|
490 |
0 |
|
|a Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
|v 3 No. 1
|
520 |
3 |
|
|a Az egyes generációk egymásról alkotott véleményének megismerése elengedhetetlen ahhoz, hogy a felsőoktatásban ösztönözzük az intergenerációs tanulást, és megfelelően tudjuk facilitálni a multigenerációs hallgatói csoportok működését, a munkahelyeken pedig elősegítsük a jelenleg aktív négy generáció – Baby Boomer, X, Y és Z – kollaborációját. Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karának különböző életkorú levelező tagozatos hallgatói hogyan látják a maguk korcsoportját, illetve a többi generációt a multigenerációs csoportban szerzett élményeik, tapasztalataik alapján, valamint befolyásoljae az egymással való együttműködési hajlandóságot az életkor.Célunk annak megállapítása volt, hogy a szakirodalmi modellekben és korábbi kutatásokban megjelenő generációs jellemzőket visszaigazolják-e a hallgatói vélemények, illetve kirajzolódnak-e korcsoporthoz köthető különbségek az egyes generációk megítélésben. Felmérésünket önkéntes, anonim, online kérdőív segítségével végeztük 2023 januárjában. A 150, 40 év alattiak és 40 év felettiek véleményét közel azonos arányban reprezentáló válasz alapján megállapítható, hogy a hallgatók véleménye a generációs elméletekben megjelenő állításokat csak kis mértékben igazolja vissza, különösen az X generáció esetében. Ugyanakkor kirajzolódnak olyan, a fiatalabbakra és az idősebbekre inkább jellemző erények, amelyekre érdemes lenne építeni a tanulási-tanítási folyamatban. Annál is inkább, mert a hallgatók partnerválasztási szempontjai között a páros- és csoportmunka során a hasonló életkor nem szerepel, nincs tehát akadálya az intergenerációs együttműködésnek és tanulásnak.
|
650 |
|
4 |
|a Társadalomtudományok
|
650 |
|
4 |
|a Bölcsészettudományok
|
695 |
|
|
|a generációk - nemzedékek
|
695 |
|
|
|a felsőoktatás
|
695 |
|
|
|a kompetenciák
|
695 |
|
|
|a tanulás
|
695 |
|
|
|a együttműködés - kooperáció
|
700 |
0 |
1 |
|a Jármai Erzsébet Mária
|e aut
|
700 |
0 |
1 |
|a Keczer Gabriella
|e aut
|
856 |
4 |
0 |
|u https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1704/1/Gener%C3%A1ci%C3%B3k%20egym%C3%A1sr%C3%B3l%20-%20Egy%20levelez%C5%91%20tagozatos%20hallgat%C3%B3k%20k%C3%B6r%C3%A9ben%20v%C3%A9gzett%20felm%C3%A9r%C3%A9s%20els%C5%91%20eredm%C3%A9nyei.pdf
|z Dokumentum-elérés
|