Generációk egymásról – egy levelező tagozatos hallgatók körében végzett felmérés első eredményei –

Az egyes generációk egymásról alkotott véleményének megismerése elengedhetetlen ahhoz, hogy a felsőoktatásban ösztönözzük az intergenerációs tanulást, és megfelelően tudjuk facilitálni a multigenerációs hallgatói csoportok működését, a munkahelyeken pedig elősegítsük a jelenleg aktív négy generáció...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Bozsó Renáta, Jármai Erzsébet Mária (Author), Keczer Gabriella (Author)
Format: Article
Language:No linguistic content
Published: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar 2023
Series:Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról 3 No. 1
Subjects:
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03217nab a2200313 i 4500
001 publ1704
005 20250107151359.0
008 250107s2023 hu o 0|| zxx d
022 |a 2786-3484 
024 7 |a 10.14232/kapocs.2023.1.160-172  |2 doi 
024 7 |a 34112891  |2 mtmt 
040 |a PEREPO PUBLIKACIO  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Bozsó Renáta 
245 1 0 |a Generációk egymásról – egy levelező tagozatos hallgatók körében végzett felmérés első eredményei –  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Renáta Bozsó 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar  |c 2023 
300 |a 160-172 
490 0 |a Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról  |v 3 No. 1 
520 3 |a Az egyes generációk egymásról alkotott véleményének megismerése elengedhetetlen ahhoz, hogy a felsőoktatásban ösztönözzük az intergenerációs tanulást, és megfelelően tudjuk facilitálni a multigenerációs hallgatói csoportok működését, a munkahelyeken pedig elősegítsük a jelenleg aktív négy generáció – Baby Boomer, X, Y és Z – kollaborációját. Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karának különböző életkorú levelező tagozatos hallgatói hogyan látják a maguk korcsoportját, illetve a többi generációt a multigenerációs csoportban szerzett élményeik, tapasztalataik alapján, valamint befolyásoljae az egymással való együttműködési hajlandóságot az életkor.Célunk annak megállapítása volt, hogy a szakirodalmi modellekben és korábbi kutatásokban megjelenő generációs jellemzőket visszaigazolják-e a hallgatói vélemények, illetve kirajzolódnak-e korcsoporthoz köthető különbségek az egyes generációk megítélésben. Felmérésünket önkéntes, anonim, online kérdőív segítségével végeztük 2023 januárjában. A 150, 40 év alattiak és 40 év felettiek véleményét közel azonos arányban reprezentáló válasz alapján megállapítható, hogy a hallgatók véleménye a generációs elméletekben megjelenő állításokat csak kis mértékben igazolja vissza, különösen az X generáció esetében. Ugyanakkor kirajzolódnak olyan, a fiatalabbakra és az idősebbekre inkább jellemző erények, amelyekre érdemes lenne építeni a tanulási-tanítási folyamatban. Annál is inkább, mert a hallgatók partnerválasztási szempontjai között a páros- és csoportmunka során a hasonló életkor nem szerepel, nincs tehát akadálya az intergenerációs együttműködésnek és tanulásnak. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
695 |a generációk - nemzedékek 
695 |a felsőoktatás 
695 |a kompetenciák 
695 |a tanulás 
695 |a együttműködés - kooperáció 
700 0 1 |a Jármai Erzsébet Mária  |e aut 
700 0 1 |a Keczer Gabriella  |e aut 
856 4 0 |u https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1704/1/Gener%C3%A1ci%C3%B3k%20egym%C3%A1sr%C3%B3l%20-%20Egy%20levelez%C5%91%20tagozatos%20hallgat%C3%B3k%20k%C3%B6r%C3%A9ben%20v%C3%A9gzett%20felm%C3%A9r%C3%A9s%20els%C5%91%20eredm%C3%A9nyei.pdf  |z Dokumentum-elérés