Tehetséggondozás a magyar gazdasági felsőoktatásban Fókuszban a Tudományos Diákköri Konferencia és a Közgazdaságtudományi Szekció /

A szerzők tanulmányukban többéves kutatómunka eredményeként komplex módon mutatják be a magyar gazdasági felsőoktatásban megvalósuló tehetséggondozást, s ezen belül a tudományos diákköri mozgalom helyzetét. A tanulmány céljai között szerepelt a tudományos diákköri (TDK) konferencia szerepének és tör...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Jármai Erzsébet Mária, Bán Erika (Author), Ilyésné Molnár Emese (Author), Vágány Judit Bernadett (Author)
Format: Article
Language:No linguistic content
Published: Budapesti Corvinus Egyetem 2023-07-20
Series:Vezetéstudomány 2023 No. 7-8
Subjects:
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02414nab a2200301 i 4500
001 publ1705
005 20250115091248.0
008 250115s2023 hu o 0|| zxx d
022 |a 0133-0179 
024 7 |a 10.14267/VEZTUD.2023.07-08.08  |2 doi 
024 7 |a 34070033  |2 mtmt 
040 |a PEREPO PUBLIKACIO  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Jármai Erzsébet Mária 
245 1 0 |a Tehetséggondozás a magyar gazdasági felsőoktatásban   |h [elektronikus dokumentum] :  |b Fókuszban a Tudományos Diákköri Konferencia és a Közgazdaságtudományi Szekció /  |c Erzsébet Mária Jármai 
260 |a Budapesti Corvinus Egyetem  |c 2023-07-20 
300 |a 105-120 
490 0 |a Vezetéstudomány  |v 2023 No. 7-8 
520 3 |a A szerzők tanulmányukban többéves kutatómunka eredményeként komplex módon mutatják be a magyar gazdasági felsőoktatásban megvalósuló tehetséggondozást, s ezen belül a tudományos diákköri mozgalom helyzetét. A tanulmány céljai között szerepelt a tudományos diákköri (TDK) konferencia szerepének és történetének bemutatásán túl a TDK országos vezetői, a tehetséggondozásban élen járó egyetemi oktatók, valamint az egyetemi hallgatók helyzetfeltáró véleményének megismerése a mozgalom jelentőségéről és a tehetséggondozásban betöltött szerepéről, az érintettek részvételi motivátorairól. Ezen összetett célrendszer betöltése többféle kutatási módszer bevonásával vált lehetővé. Tanulmányuk eredményeként megállapítható, hogy a TDK, mint a tehetséggondozás egy formája, magában foglalja a belső motiváció erősítését, valamint az anyagi és erkölcsi ösztönzők biztosítását is. Lényeges megállapítás az, hogy az oktatók és hallgatók TDK-mozgalomhoz való viszonyulását összességében az intézményi kultúra erősen befolyásolja. 
650 4 |a Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) 
695 |a TDK - Tudományos Diákköri Konferencia 
695 |a OTDK - Országos TudományosDiákköri Konferencia 
695 |a felsőoktatás 
695 |a tehetséggondozás 
700 0 1 |a Bán Erika  |e aut 
700 0 2 |a Ilyésné Molnár Emese  |e aut 
700 0 2 |a Vágány Judit Bernadett  |e aut 
856 4 0 |u https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1705/1/Tehets%C3%A9ggondoz%C3%A1s%20a%20magyar%20gazdas%C3%A1gi%20fels%C5%91oktat%C3%A1sban.pdf  |z Dokumentum-elérés