Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán

A pedagógiai diskurzust manapság – az oktatás minden szintjén – jórészt a szemléletváltás igénye, a módszertani megújulás szándéka, és a változások következtében szorgalmazott folyamatos reformtörekvések hatása uralja. A felsőoktatás sem kivétel. Egyre nagyobb kihívással szembesülnek az oktatók a mu...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Jármai Erzsébet Mária
Format: Book Chapter
Language:No linguistic content
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2016
Series:Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség
Subjects:
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02292naa a2200289 i 4500
001 publ792
005 20210617185312.0
008 161121s2016 hu o 0|| zxx d
020 |a 978-615-5607-22-6 
024 7 |a 3140112  |2 mtmt 
040 |a PEREPO PUBLIKACIO  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Jármai Erzsébet Mária 
245 1 0 |a Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Erzsébet Mária Jármai 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2016 
300 |a 151-169 
490 0 |a Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség 
520 3 |a A pedagógiai diskurzust manapság – az oktatás minden szintjén – jórészt a szemléletváltás igénye, a módszertani megújulás szándéka, és a változások következtében szorgalmazott folyamatos reformtörekvések hatása uralja. A felsőoktatás sem kivétel. Egyre nagyobb kihívással szembesülnek az oktatók a munkaerő-piaci elvárásokat és a tömegoktatás körülményeiből adódó helyzetet illetően. A tanulmány kritikus észrevételeket és építő javaslatokat fogalmaz meg a felsőoktatáspedagógia módszertanával kapcsolatban, felidézve a múlt tanulságait és rámutatva a jelen lehetőségeire. Egy esettanulmányon keresztül mutatja be, hogy a projekt használatával hogyan megy végbe a komplex készségfejlesztés, azaz egy több órán átívelő egyszerű feladatsorozattal hogyan lehet életszerű helyzetet teremteni a tananyag elméleti ismereteinek integrálására. Az ismeretátadás és kompetenciafejlesztés harmonikus egységben történő megvalósulására láthatunk példát a magyar nyelvű Prezentációs- és íráskészség-fejlesztés tantárgy keretében, amit a hallgatói visszacsatolás, a kurzust záró kérdőív válaszainak elemzése egészít ki. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
695 |a pedagógiai módszertan 
695 |a készségfejlesztés 
695 |a kompetenciafejlesztés 
695 |a esettanulmány 
695 |a véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat 
695 |a felsőoktatás 
695 |a prezentációs- és íráskészség-fejlesztés 
856 4 0 |u https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/792/1/jarmai_3140112.pdf  |z Dokumentum-elérés