Mérlegen a hazai start-upok

Tanulmányom célja, hogy bemutassam a hazai start-up vállalkozások helyzetét. A start-up, mint fogalom a Szilícium-völgyből ered, a ’70-es években jöttek létre az első ilyen típusú vállalkozások az Egyesült Államokban, míg Európában a start-upok 15-20 évvel később jelentek meg. Hazánkban pedig 7-8 év...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Márkus Mónika
Format: Article
Language:No linguistic content
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem 2016
Series:Logisztika - Informatika - Menedzsment 1 No. 1
Subjects:
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02601nab a2200277 i 4500
001 publ936
005 20230210113917.0
008 180312s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 2498-9037 
024 7 |a 10.29177/  |2 doi 
024 7 |a 3194173  |2 mtmt 
040 |a PEREPO PUBLIKACIO  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Márkus Mónika 
245 1 0 |a Mérlegen a hazai start-upok  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Mónika Márkus 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |c 2016 
300 |a 195-208 
490 0 |a Logisztika - Informatika - Menedzsment  |v 1 No. 1 
520 3 |a Tanulmányom célja, hogy bemutassam a hazai start-up vállalkozások helyzetét. A start-up, mint fogalom a Szilícium-völgyből ered, a ’70-es években jöttek létre az első ilyen típusú vállalkozások az Egyesült Államokban, míg Európában a start-upok 15-20 évvel később jelentek meg. Hazánkban pedig 7-8 éve beszélhetünk a start-up jelenség felbukkanásáról. Ezen vállalkozásoknak mind itthon és mind nemzetközi szinten számos megfogalmazása létezik, nem lehet egy egzakt definíciót meghatározni. Alapvetően a kezdő cégeket sorolhatjuk ide, de az értelmezés folyamatosan változik, hiszen a Google-t és a Facebook-ot is itt emlegetik, holott mind a kettő ma már tőzsdén jegyzett vállalat. A sok aspektusban vázolt fogalomról összességében elmondható, hogy a start-up újonnan alapított, innovatív vállalkozás, mely magas növekedési potenciállal rendelkezik, továbbá fontos, hogy nem a helyi piacra koncentrálnak, céljuk a nemzetközi piacon való jelenlét. Jó ötletekből és tehetséges emberekből itthon sincs hiány, ezzel szemben mégis kevés azon vállalkozások száma, akik a nemzetközi piacra tudnak lépni, és ott képesek megállni a helyüket. Úgy gondolom, a hazai vállalkozások környezete folyamatosan változik, ami az ökoszisztéma tudatos építésének, valamint gyors fejlődésének köszönhető elsősorban. Ez a változás az, ami nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy hazánkban is elterjedjen a start-up vállalkozások kultúrája. Hazánkban egyre inkább fejlődő ökoszisztéma segít abban, hogy kialakuljon a működéshez szükséges üzleti háttér, illetve a megfelelő szemlélet. 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a startup 
695 |a vállalkozás 
695 |a innováció 
695 |a Magyarország 
695 |a vállalkozásalapítás - vállalkozásindítás 
856 4 0 |u https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/936/1/ck_Markus_LIM-2016-01.pdf  |z Dokumentum-elérés