Szállítás – fuvarozás – szállítmányozás a gyakorlatban

Záródolgozatom témájaként a szállítás – fuvarozás – szállítmányozás kérdéskört választottam, mivel szakmai gyakorlatom során, -melyet a Kanizsa Trend Kft.-nél töltöttem el – mindhárom folyamatba betekintést sikerült nyernem. Részleteztem a fuvarozási ágakat, melyeknek ismertettem az előnyeit és a h...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Táborosi Nóra Zsófia
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03566nta a2200205 i 4500
001 dolg12620
005 20210614185513.0
008 170613suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Táborosi Nóra Zsófia 
245 1 0 |a Szállítás – fuvarozás – szállítmányozás a gyakorlatban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Nóra Zsófia Táborosi 
520 3 |a Záródolgozatom témájaként a szállítás – fuvarozás – szállítmányozás kérdéskört választottam, mivel szakmai gyakorlatom során, -melyet a Kanizsa Trend Kft.-nél töltöttem el – mindhárom folyamatba betekintést sikerült nyernem. Részleteztem a fuvarozási ágakat, melyeknek ismertettem az előnyeit és a hátrányait, részleteztem a felmerülő problémákat. Nagyobb figyelmet a közúti fuvarozás bemutatására fordítottam, hiszen kétség sem fér ahhoz, hogy ez a leggyakrabban alkalmazott, legnagyobb népszerűségnek örvendő, leginkább fejlődőképes fuvarozási ág. Ezen állításokat a Központi Statisztikai Hivatal számadatival diagramon ábrázoltam, melyen egyértelműen kitűnik a közúti fuvarozás jelentősége. Dolgozatomban legnagyobb arányban a szállítmányozást fejtettem ki, mivel az összes folyamat közül ezen mód rendelkezik a legnagyobb részaránnyal a vállalatnál. Szállítmányozás témakörből kifejtettem a vállalat 2 fő szállítmányozó partnerét. Ismertettem, hogy milyen arányban végzik a szállítmányozói tevékenységet a rendeltetési országokba, és azon ismérveket, amelyek szerepet játszanak abban, hogy melyik partner kerüljön kiválasztásra bizonyos útvonalon. 3 hónapos gyakorlatom során betekintést nyerhettem a fuvarszervezés folyamatába, ezért a közben felmerülő problémákat is megtapasztaltam. A dolgozatom egyik céljaként azt tűztem ki, hogy ezen problémákra megoldást javaslok. Bemutattam, hogy milyen módszerekkel és programokkal valósul meg a fuvarszervezés, illetve, hogy melyik programban kellett szakmai gyakorlatom során a legnagyobb arányban dolgoznom. Dolgozatomban számszerűen ábrázoltam a 2017. év 1. negyedévének járatait országokra lebontva, mely jól szemlélteti, hogy melyik országba történik a vállalatnál az értékesítés legnagyobb hányada. Ismertettem, hogy milyen típusú gépjárművekkel valósul meg a közúti áruszállítás és hogy milyen ismérvek játszanak közre abban, hogy a legalkalmasabb jármű kerüljön kiválasztásra, melyik útvonalon, melyik fuvarozási ág igénybevételével történjen a szállítás. Bemutattam azon legfontosabb egyezményeket, szerződéseket, melyek nélkül nem valósul meg a szállítás – fuvarozás – szállítmányozás folyamata. Ismertettem a vállalatnál alkalmazott INCOTERMS klauzulákat és bemutattam az EKÁER-t, azaz az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszert, melyek elengedhetetlenek a közúti fuvarozás folyamatának teljességéhez. Dolgozatom összegzéseként javaslatot tettem arra vonatkozóan, hogy hogyan lehetne gördülékenyebbé tenni a közúti fuvarozás folyamatát, hogy a jelenlegi népszerűsége a jövőben még nagyobb mértékűvé válhasson. 
695 |a szállítás 
695 |a fuvarozás 
695 |a szállítmányozás 
695 |a logisztika 
695 |a közút 
700 2 |a Zsupanekné Palányi Ildikó  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/12620/1/t%C3%A1borosi_n%C3%B3ra_zs%C3%B3fia_2017j%C3%BAn_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés