Szállítói értékelő rendszer elemzése és fejlesztési lehetőségei az AQ Anton Kft.-nél

A beszállítók értékelése a vállalatok számára egy fontos tényező. Célja a legjobb és megfelelő beszállítók megtalálása, különböző módszerek segítségével. A beszállítói értékelések folyamatosan változnak, és minden cégnek más módszer válik be. Az értékelő rendszereket minden esetben személyre kell s...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Jakab Dóra
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:A beszállítók értékelése a vállalatok számára egy fontos tényező. Célja a legjobb és megfelelő beszállítók megtalálása, különböző módszerek segítségével. A beszállítói értékelések folyamatosan változnak, és minden cégnek más módszer válik be. Az értékelő rendszereket minden esetben személyre kell szabni. Minden cég más, mindnél más a fontosabb szempont, tehát ha egy módszer bevált az egyiknél, nem biztos, hogy a másiknál is működőképes lesz. Az AQ Anton Kft.-nél töltött gyakorlatom során megfigyelhettem, hogyan működik a szállítók értékelésének menete, illetve hogy mire mekkora hangsúlyt fektetnek. Tapasztaltam késedelmes szállítást, láttam a minőségi ellenőrzéseket, tehát érzékeltem néhány tényezőt is, melyek alapján a szállítók értékelve vannak. Szakdolgozatomban először a logisztikával és a logisztikai menedzsment 5 folyamatával foglalkozom. Ezután a gyakorlati helyem logisztikáját foglalom össze nagy vonalakban. Írok a cég integrált irányítási rendszeréről. Ezek után a beszállítói menedzsmenttel és a szállítóértékeléssel foglalkozom. Elemzem az értékelések célját, valamint bemutatom a kategorikus eljárást, a súlyozott pontrendszert valamint a költségigény beszállítói értékelő módszert. Az értékeléshez hozzá tartozik a beszállítóval való kapcsolat. A kapcsolat jellegét többféleképpen is meg lehet határozni. Bemutatom a gyakorlati helyemen történő beszállító értékelését napjainkban, valamint korábbról, a cég felvásárlasa előtti időkből. Ezután ismertetek két teljesítménymérési és értékelési rendszert, a Balanced Scorecard-ot és a Teljesítményprizmát. Összefoglalómban kitérek arra, hogy véleményem szerint mivel lehetne javítani az értékelő rendszer hatékonyságán, illetve mely szempontokon lenne célszerű valamilyen változást eszközölni. Sok mindent tanultam és tapasztaltam a gyakorlatom során, láttam a kommunikáció és az értékelések hatását, valamint bepillantást nyerhettem egy vállalat életébe és mindennapjaiba.