|
|
|
|
LEADER |
03056nta a2200205 i 4500 |
001 |
dolg14813 |
005 |
20220331092904.0 |
008 |
171222suuuu hu om 0|| hun d |
040 |
|
|
|a PEREPO DOLGOZAT
|b hun
|
041 |
|
|
|a hun
|
100 |
1 |
|
|a Jakab Dóra
|
245 |
1 |
0 |
|a Szállítói értékelő rendszer elemzése és fejlesztési lehetőségei az AQ Anton Kft.-nél
|h [elektronikus dokumentum] /
|c Dóra Jakab
|
520 |
3 |
|
|a A beszállítók értékelése a vállalatok számára egy fontos tényező. Célja a legjobb és megfelelő beszállítók megtalálása, különböző módszerek segítségével. A beszállítói értékelések folyamatosan változnak, és minden cégnek más módszer válik be. Az értékelő rendszereket minden esetben személyre kell szabni. Minden cég más, mindnél más a fontosabb szempont, tehát ha egy módszer bevált az egyiknél, nem biztos, hogy a másiknál is működőképes lesz. Az AQ Anton Kft.-nél töltött gyakorlatom során megfigyelhettem, hogyan működik a szállítók értékelésének menete, illetve hogy mire mekkora hangsúlyt fektetnek. Tapasztaltam késedelmes szállítást, láttam a minőségi ellenőrzéseket, tehát érzékeltem néhány tényezőt is, melyek alapján a szállítók értékelve vannak. Szakdolgozatomban először a logisztikával és a logisztikai menedzsment 5 folyamatával foglalkozom. Ezután a gyakorlati helyem logisztikáját foglalom össze nagy vonalakban. Írok a cég integrált irányítási rendszeréről. Ezek után a beszállítói menedzsmenttel és a szállítóértékeléssel foglalkozom. Elemzem az értékelések célját, valamint bemutatom a kategorikus eljárást, a súlyozott pontrendszert valamint a költségigény beszállítói értékelő módszert. Az értékeléshez hozzá tartozik a beszállítóval való kapcsolat. A kapcsolat jellegét többféleképpen is meg lehet határozni. Bemutatom a gyakorlati helyemen történő beszállító értékelését napjainkban, valamint korábbról, a cég felvásárlasa előtti időkből. Ezután ismertetek két teljesítménymérési és értékelési rendszert, a Balanced Scorecard-ot és a Teljesítményprizmát. Összefoglalómban kitérek arra, hogy véleményem szerint mivel lehetne javítani az értékelő rendszer hatékonyságán, illetve mely szempontokon lenne célszerű valamilyen változást eszközölni. Sok mindent tanultam és tapasztaltam a gyakorlatom során, láttam a kommunikáció és az értékelések hatását, valamint bepillantást nyerhettem egy vállalat életébe és mindennapjaiba.
|
695 |
|
|
|a Balanced Scorecard - kiegyensúlyozott mutatószámrendszer
|
695 |
|
|
|a teljesítménymérés - teljesítményelemzés - teljesítményértékelés
|
695 |
|
|
|a szállítmányozás - szállítási tevékenység
|
695 |
|
|
|a beszállítás - beszállító
|
695 |
|
|
|a Anton Kft. (Zalegerszeg)
|
700 |
2 |
|
|a Diffellné Németh Marietta
|e ths
|
856 |
4 |
0 |
|u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/14813/1/jakab_d%C3%B3ra_2018jan_publikus.pdf
|z Dokumentum-elérés
|