A turizmusmarketing Zalaegerszeg Megyei Jogú Város gyakorlatában

Szakdolgozatomat Zalaegerszeg Megyei Jogú Város turizmusáról, illetve az önkormányzat ezzel kapcsolatos marketingtevékenységéről írtam. A dolgozat első felében röviden ismertettem a város történetét, földrajzi elhelyezkedését. Ezután kitértem a turizmusmarketing elméleti összefüggéseire: meghatározt...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Arany Bálint
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03805nta a2200193 i 4500
001 dolg17614
005 20210614185632.0
008 180911suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Arany Bálint 
245 1 2 |a A turizmusmarketing Zalaegerszeg Megyei Jogú Város gyakorlatában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Bálint Arany 
520 3 |a Szakdolgozatomat Zalaegerszeg Megyei Jogú Város turizmusáról, illetve az önkormányzat ezzel kapcsolatos marketingtevékenységéről írtam. A dolgozat első felében röviden ismertettem a város történetét, földrajzi elhelyezkedését. Ezután kitértem a turizmusmarketing elméleti összefüggéseire: meghatároztam a turizmusmarketing fogalmát, valamint a turizmus piacának jellegzetességeiből adódó legfontosabb jellemzőit. A turizmusmarketing területén a 4P marketingmix helyett a 2K modellt érdemes alkalmazni, amely a kínálati mixet és a kommunikációs mixet tartalmazza. Elemeztem a Zalaegerszeg turizmusának jelenlegi helyzetét jól jellemző idegenforgalmi statisztikákat, így az idegenforgalmi adóbevételek, a vendégek és a vendégéjszakák számának, valamint az átlagos tartózkodási időnek az alakulását. Elkészítettem a város SWOT analízisét, amelyben főleg turisztikai szempontok szerint gyűjtöttem össze az erősségeket és a gyengeségeket, valamint a lehetőségeket és a fenyegető veszélyeket. A versenytárselemzésből kiderült, hogy Zalaegerszeg versenyben elfoglalt pozíciója nem kielégítő, elmarad versenytársaitól. A dolgozat második részében a város idegenforgalmi marketingtevékenységét vizsgáltam a már említett 2K modell segítségével. A kínálati mixben a dolgozat témája miatt elsősorban turisztikai szempontokkal foglalkoztam. A város számtalan vonzerővel rendelkezik a természeti látnivalóktól kezdve a fesztiválokon és kulturális rendezvényeken át a minden igényt kielégítő gébárti fürdőkomplexumig. Ezeket az attrakciókat elhelyeztem Hahn turistatipizálási modelljében, amely nagyon jól meghatározza azokat az értékeket, amelyeket a turisták manapság keresnek. A város az egyes típusoknak megfelelő alternatívákat nyújt szabadidejük eltöltéséhez, kivéve a kalandot kereső típust. Ennek kielégítésére megoldás lehet egy kalandpark létrehozása vagy a geocaching tevékenység népszerűsítése, valamint tájfutó versenyek megrendezése a páratlan természeti táj jobb megismerésére. Emellett a régi hagyományok újra felfedezése is felfogható kalandként, erre elsősorban a Göcseji Falumúzeum és a Magyar Olajipari Múzeum keretein belül lenne lehetőség. A kommunikációs mixen belül az önkormányzat turisták felé irányuló marketingkommunikációjával foglalkoztam. Az önkormányzat és a Tourinform iroda együttműködve számos marketingkommunikációs eszközt alkalmaz a város népszerűsítése érdekében. Az ATL eszközök közül mindenekelőtt a nyomtatott sajtóban való megjelenés a legjellemzőbb, míg a leggyakrabban használt BTL eszközök közé a kiállításokon való részvétel, a városról készült kiadványok, a városismertető cikkek valamint az önálló turisztikai honlap számítanak. Véleményem szerint a jövőben az internetes kommunikációra kell nagyobb hangsúlyt fektetnie a városnak, gondolok itt elsősorban a közösségi oldalakra. 
695 |a helyzetelemzés - állapotfelmérés - feltételrendszer vizsgálata 
695 |a idegenforgalom - turizmus 
695 |a marketing 
695 |a Zalaegerszeg (Zala) 
700 2 |a Balázsné Lendvai Marietta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/17614/1/11099_arany_b%C3%A1lint_2014jan.pdf  |z Dokumentum-elérés