A szervezetfejlesztés szerepe és jelentősége egy zalai autóipari cég életében

A szervezetfejlesztés hosszú távú és kihívásokkal teli folyamat, a vállalatoknak folyamatosan törekedniük kell a megújulásra és elkötelezetteknek kell lenniük a változások felé, különösen a menedzsereknek kell, akiknek megfelelő példát kell mutatniuk a munkavállalóik felé. Azonban ahhoz, hogy az akc...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Németh Kitti
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04463nta a2200241 i 4500
001 dolg20058
005 20210614185716.0
008 190103suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Németh Kitti 
245 1 2 |a A szervezetfejlesztés szerepe és jelentősége egy zalai autóipari cég életében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Kitti Németh 
520 3 |a A szervezetfejlesztés hosszú távú és kihívásokkal teli folyamat, a vállalatoknak folyamatosan törekedniük kell a megújulásra és elkötelezetteknek kell lenniük a változások felé, különösen a menedzsereknek kell, akiknek megfelelő példát kell mutatniuk a munkavállalóik felé. Azonban ahhoz, hogy az akciók megvalósuljanak, elengedhetetlen egy megfelelően elkötelezett kollégákból álló teamet kiválasztani a vállalat minden területéről, akik megvalósítják a tervezett intézkedéseket, illetve ötleteikkel hozzájárulnak a jövőbeni folytatáshoz. A szervezetfejlesztés, mint fogalom rendkívül összetett, jelentheti az egész vállalat fejlesztését, de egy-egy terület is kerülhet a fókuszba, ezért, valamennyi vállalat számára más és mást jelent, mivel minden cégnek eltérő területen kell fejlődnie. Az Eckerle Automotive Zala Kft esetében a fejlesztések a Zala 2.0 munkavállalói élményprogram keretében valósultak meg, amit 2016-ban indítottak és még a mai napig is fejlesztenek, új ötletekkel gazdagítják. A programot egy helyzetfelmérő adatgyűjtés előzte meg, amit egy erre szakosodott szervezetfejlesztő végzett. A felmérésből kiderült, hogy melyek azok a gyenge pontok a szervezeten belül, amik a fő problémákat eredményezik, ezek megoldására indították el a Zala 2.0 munkavállalói élményprogramot, hogy ezzel egy keretbe fogják az intézkedéseket. A projektben a következő pontokra helyezték a hangsúlyt: először is, a munkavállalói élményt akarták magasabb színvonalra helyezni, kidolgozták a vállalathoz való belépéstől egészen a kilépésig a folyamatokat, nagy hangsúlyt helyeztek a jóléti és az egészségmegőrző intézkedésre egyaránt, valamint a munkavállalói élmény részét képezi a munkáltatói brand, amely a megfelelő dolgozó megtalálásához elengedhetetlen, hogy egy vonzó képet alkosson magáról a cég. A szervezeten belüli kommunikáció fejlesztésére is sor került, különböző felületeken értesülhetnek a dolgozók a vállalatot érintő változásokról, programokról. Továbbá támogatják az egyéni fejlődési lehetőségeket, valamint külön vezetőfejlesztés is megvalósult az intézkedések keretében. A szervezetfejlesztés keretében megvalósított akciók eredményeként csökkent a betegségi ráta, valamint a fluktuáció is, ami mutatja, hogy a munkavállalók elégedettebbek illetve lojálisabbak lettek a megelőző évekhez képest. A vállalat ezen projekttel elnyerte a megbízható munkaadó címet is, amit 2018-ban és 2019-ben viselhet. A megvalósított Zala 2.0 munkavállalói élményprogram tehát elérte a kívánt hatást, csökkent a fluktuáció és a betegségi ráta, a dolgozók elégedettebbek, de még van hova fejlődni, mint a minőség, mint a folyamatok kialakítása terén, ezért a vezetők a jövőben is szeretnék folytatni a fejlesztéseket, és ehhez az anyagi támogatást biztosítják. Véleményem szerint a Zala 2.0 munkavállalói élményprogram kialakítása nagyon egyedi és innovációs ötletnek minősült, főleg, hogy Zalaegerszeg térségében kevés olyan cég van, amely azokra a tényezőkre is nagy hangsúlyt fektet, mint az Eckerle Automotive Zala Kft. e program keretén belül. Természetesen vannak gyenge pontjai is a cégnek, amin még van bőven mit fejleszteni, ilyen a bérezés és a dolgozók megbecsülése, továbbá vannak kiaknázatlan területek is. 
695 |a szervezetfejlesztés 
695 |a humánpolitika - munkaerő-gazdálkodás - emberi erőforrás-gazdálkodás 
695 |a élménymarketing 
695 |a márka - márkatermék 
695 |a szervezeti kommunikáció 
695 |a munkaerőképzés - munkaerő-átképzés 
695 |a autóipar 
695 |a Eckerle Automotive Zala Kft. (Zalaegerszeg) 
700 1 |a Halász Imre  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/20058/1/n%C3%A9meth_kitti_2019jan__titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés