Beszállítók kiválasztása, értékelése és fejlesztése a Schaeffler Savaria Kft.-nél

A Schaefflerhez hasonló autóipari beszállítók izgalmas kihívások előtt állnak napjainkban, az autóipar átalakulásának küszöbén. Jelenlegi működésükhöz azonban elengedhetetlen egy megbízható, stabil, hosszútávú kölcsönös elköteleződésre épülő beszállítói bázis kiépítése, és annak a beszállítók fejles...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Csizmadia Anikó
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02739nta a2200217 i 4500
001 dolg20066
005 20210614185719.0
008 190104suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Csizmadia Anikó 
245 1 0 |a Beszállítók kiválasztása, értékelése és fejlesztése a Schaeffler Savaria Kft.-nél  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Anikó Csizmadia 
520 3 |a A Schaefflerhez hasonló autóipari beszállítók izgalmas kihívások előtt állnak napjainkban, az autóipar átalakulásának küszöbén. Jelenlegi működésükhöz azonban elengedhetetlen egy megbízható, stabil, hosszútávú kölcsönös elköteleződésre épülő beszállítói bázis kiépítése, és annak a beszállítók fejlesztésén alapuló fenntartása. A beszállítók kiválasztása egy igen összetett, számtalan szempontot figyelembe vévő döntéshozatali folyamat, melynek során a vállalat mindenkori érdekeit szem előtt tartva kerülnek kiválasztásra a vállalat jövőbeni beszállítói. A meglévő beszállítók rendszeres értékelése, majd az értékelés eredményeinek elemzése és a beszállító felé való kommunikálása elengedhetetlen, ha a vállalat stratégiailag törekszik beszállítóinak folyamatos fejlesztésére. Ennek alapján határozhatók meg mindazon fejlesztendő területek -vonatkozó akciótervekkel támogatva- amelyekre a beszállítóknak rövid-, és hosszú távon koncentrálniuk kell. Ez a fajta kölcsönös kommunikáció biztosítja azt, hogy a beszállító a vállalattal együtt növekedve és fejlődve rugalmasan tudjon alkalmazkodnia vállalatot érintő változásokra. Dolgozatom írása során célom volt vizsgálni, hogy mely elméleti és gyakorlati módszerek mentén hozhatók meg a beszerzés menedzsment eredményességét befolyásoló döntések, és végső soron hogyan szolgálja egy megfelelő módon kiválasztott és folyamatos fejlesztéssel megtámogatott beszállítói bázis –a 9M szempontrendszerének megfelelően szállított alapanyagaival- a vállalat vevőinek elégedettségét. A témakör vizsgálatát követően a Scheffler Savaria Kft.-nek javaslatokat tettem annak érdekében, hogy a már jelenleg is jól működő folyamataik még hatékonyabb eszközzé válhassanak a beszállítók menedzsmentjéhez kapcsolódó döntéseik támogatásában. 
695 |a beszerzés 
695 |a beszállítás - beszállító 
695 |a értékelés 
695 |a fejlesztés 
695 |a Schaeffler Savaria Kft. 
695 |a autóipar 
700 1 |a Fehér Norbert  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/20066/1/csizmadia_anik%C3%B3_2019jan_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés