Toborzás, ösztönzés, motiváció

Primer kutatás ismertetése: Kvalitatív, ezen belül mélyinterjús módszert alkalmaztam, melynek segítségével az átlagos munkavállalók véleményét is figyelembe tudtam venni. A szekunder kutatás megvalósításához eltérő külső és belső források álltak a rendelkezésemre. A tudományos szempontú információk...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Fehér Richárd
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02887nta a2200217 i 4500
001 dolg22654
005 20210614185749.0
008 190520suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Fehér Richárd 
245 1 0 |a Toborzás, ösztönzés, motiváció  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Richárd Fehér 
520 3 |a Primer kutatás ismertetése: Kvalitatív, ezen belül mélyinterjús módszert alkalmaztam, melynek segítségével az átlagos munkavállalók véleményét is figyelembe tudtam venni. A szekunder kutatás megvalósításához eltérő külső és belső források álltak a rendelkezésemre. A tudományos szempontú információk igénybevételéhez számos szakirodalmi forráshoz, elektronikus dokumentumhoz fértem hozzá. Dolgozatomban a toborzás, ösztönzés folyamatát próbáltam bemutatni, valamint motivációt. Kutatásaim során az derült ki számomra, hogy az ösztönzésmenedzsmentnek fontos szerepe van. Nehéz jó munkaerő találni és a konkurens vállalatok megpróbálják őket átcsábítani őket magukhoz, hogy az ő csapatukat erősítsék. Az új munkaerő felvétele sok költséggel és idővel jár. Ezen okok miatt fontos, hogy a jó munkaerőt meg is tudjuk tartani és ebben nagy szerepe van az ösztönzésnek, hogy a munkavállalók motiváltak legyenek. A dolgozat elkészítése során nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a munkavállalók ösztönzése összetett és bonyolult feladat, amely nagy kihívást jelent a menedzsment számára. Elengedhetetlen az ösztönzésmenedzsment megfelelő használata ahhoz, hogy a munkavállalók kötődjenek a céghez és minden képességüket bevetve segítsék a vállalatot a fejlődésben és a célok elérésében. Szakdolgozatom megírása során igyekeztem kideríteni, hogy mivel lehet motiválni a munkavállalókat. Mivel minden ember más és mindenkit más motivál, ezért a legjobb az lenne, ha mindenki számára személyre szabott ösztönzési stratégiát alkalmaznának a vállalatok, de ez a gyakorlatban sajnos nem kivitelezhető. A vezetőség számára a megfelelő stratégia kidolgozása és az irányelvek elfogadtatása a munkavállalókat nagy odafigyelést igényel, de ez többszörösen megtérül, ezért érdemes ebbe időt és energiát fektetni. A legjobb módszer az lenne, ha mindenki számára személyre szabott ösztönzési stratégiát lehetne kialakítani, de ez a gyakorlatban sajnos nem tud működni. 
695 |a toborzás 
695 |a munkaerő-felvétel (toborzás és kiválasztás) 
695 |a bérrendszer 
695 |a ösztönzési rendszer 
695 |a motiváció - ösztönzés 
695 |a interjú 
700 1 |a Jármai Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/22654/1/feh%C3%A9r_rich%C3%A1rd_2019m%C3%A1j_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés