A digitalizált marketing

Szakdolgozatom fő témája a digitalizáció korának beköszöntöttével megjelent változások a marketing szakmai világában. Szekunder kutatásomban bemutatom az aktuális piaci trendeket. Hogy megértsük az adott trendek kialakulását és az információs társadalom működését, bemutatom a digitális forradalom ha...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kocsi Martin
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
Description
Summary:Szakdolgozatom fő témája a digitalizáció korának beköszöntöttével megjelent változások a marketing szakmai világában. Szekunder kutatásomban bemutatom az aktuális piaci trendeket. Hogy megértsük az adott trendek kialakulását és az információs társadalom működését, bemutatom a digitális forradalom hatásait társadalmi és piaci szempontból megközelítve, illetve elemzem a modern fogyasztói magatartást és döntési folyamatokat. Ezután a téma elméleti megközelítésével alapozom meg kutatásom szakmai hátterét. Ismertetem a digitális marketing eszközrendszerét és stratégiáit, amelyek közül a legjelentősebbek a SEO és a PPC. A szakmai elemzés szempontjából fontosnak találtam a két fő marketingtevékenységi forma, a B2C és a B2B marketing szerepeltetését is, amelynek során bemutatom a sajátosságaikat és a két marketingtevékenységi forma közötti legjelentősebb eltéréseket. Mivel a marketing stratégia kialakításának egyik legfontosabb eleme a megfelelő kommunikáció megtervezése, ezért kitérek a marketingcsatornák témájára is, amely során ismertetem a csatornák tervezési folyamatait és a többcsatornás integrált marketingrendszerek jellemzőit is. Ennek alapjait a célpiac alapos ismerete szolgálja, ezért a következő témapontom a piacelemzés. Bemutatom a piacok főbb fajtáit, illetve a piacelemzés módszereit és lépéseit. Hogy valós eredményeket kapjunk, fontos az információ minőségének és aktualitásának biztosítása, ezért a szakirodalmi kutatásom következő pontjaként kitérek a digitális adatgyűjtés módszereire is, amelyből megismerhetjük a digitális marketing szakemberek munkájához szükséges adatok gyűjtésének lépéseit. A téma szakmai hátteréhez való információ gyűjtés során megfogalmazódott bennem a kérdés, miszerint van-e kapcsolat a technológiai infrastruktúra fejlődése és az online kereskedelem között? Hogy erre választ kapjak, szekunder kutatásom utolsó részében különböző statisztikák elemzéséből kapott eredményekkel válaszoltam meg a fenti kérdést. A szekunder kutatásom mellett egy primer kutatást is végeztem, amellyel a szakirodalom átolvasása során megfogalmazott hipotézisek helytállóságát bizonyítottam egy kérdőíves megkérdezésből kapott eredmények és statisztikák elemzésével.