Zalaegerszegi városmarketing hatásai, és a város versenyképessége

A városmarketing fogalma nem tekint vissza hosszú múltra, bizonyos értelemben a társadalmi jólét velejárója volt. Az Egyesült Államokban a városok közötti versenyt, a „vállalkozó város” koncepció kiteljesedését jelentette. Manapság egy akkora településen, mint Zalaegerszeg, a városmarketing fontos s...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kocsi Bálint
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
LEADER 02920nta a2200229 i 4500
001 dolg25258
005 20210614185810.0
008 200201suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Kocsi Bálint 
245 1 0 |a Zalaegerszegi városmarketing hatásai, és a város versenyképessége  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Bálint Kocsi 
520 3 |a A városmarketing fogalma nem tekint vissza hosszú múltra, bizonyos értelemben a társadalmi jólét velejárója volt. Az Egyesült Államokban a városok közötti versenyt, a „vállalkozó város” koncepció kiteljesedését jelentette. Manapság egy akkora településen, mint Zalaegerszeg, a városmarketing fontos szerepet játszhat a város hosszú távú fejlődésében és gazdasági mutatóinak alakulásában. Egy jól kialakított arculat, és ennek megfelelő kommunikációja szintén emelheti a település státuszát. Dolgozatom első részében szeretném körüljárni a városmarketinget, mint fogalmat, tevékenységsort, valamint eszköztárát, adott városra gyakorolt hatását. Az ilyesfajta marketing bizonyos szegmenseihez szükséges ismerni a város lakóinak, befektetőinek, adott esetben turistáinak igényeit, továbbá a város versenyképességének mértékét, legfőbb erősségeit, erőforrásait, kínálati kompetenciáit, esetleges gyengeségeit. Ezekkel az információkkal biztosít magának stabil, megfelelő hátteret a város. A második rész arra fókuszálna, hogy mi a város válasza, reakciója a felmerülő, újszerű fogyasztói elvárásokra, trendekre, esetleg tudnak-e alternatívákat kínálni azokra. Mik azok az eszközök, csatornák amiket felhasználva hamar megismerhetjük ezeket a tendenciákat, és időben reagálhatunk a különféle polgári igényekre. A harmadik, egyben utolsó fejezet egy primer kutatást foglalna magában, mely segítségével tisztább rálátásunk nyílna a város igazi igényeire, és a városmarketing valós állapotára. Lehetőségeimhez mérten, egy bizonyos projekt megfigyelését is tartalmazná a dolgozat ezen része. Mindent egybevetve elmondható, hogy a tevékenyég végső célja a város megítélésének, vonzerejének növelése. Dolgozatomban azt szeretném megvizsgálni, hogy Zalaegerszeg milyen erőket mily módon mozgat meg az eladhatóságának növelése, város imázs építése céljából. 
695 |a Városmarketing 
695 |a Zalaegerszeg (Zala) 
695 |a arculat - image 
695 |a infrastruktúra 
695 |a településmarketing 
695 |a versenyképesség 
700 1 |a Tóth Zsuzsanna  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25258/1/kocsi_b%C3%A1lint_2020jan_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25258/2/kocsi_b%C3%A1lint_2020jan_publikus_nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés