Merjünk nagyot álmodni? Tudatosság és a véletlenek szerepe egy vállalkozás növekedésében

Az elmúlt évek kutatásai nyomán megállapítható, hogy a vállalkozások számára az életpálya alapú elemző rendszerek egyre inkább megalapozott és segítőkész eszköznek bizonyulnak. A vállalatnövekedési és életciklus modellek bemutatják a vállalkozások egyes életszakaszainak sikertényezőit, jellemzőit, p...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Farkas Rebeka
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
LEADER 02670nta a2200217 i 4500
001 dolg25745
005 20210914100834.0
008 210914suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Farkas Rebeka 
245 1 0 |a Merjünk nagyot álmodni? Tudatosság és a véletlenek szerepe egy vállalkozás növekedésében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Rebeka Farkas 
520 3 |a Az elmúlt évek kutatásai nyomán megállapítható, hogy a vállalkozások számára az életpálya alapú elemző rendszerek egyre inkább megalapozott és segítőkész eszköznek bizonyulnak. A vállalatnövekedési és életciklus modellek bemutatják a vállalkozások egyes életszakaszainak sikertényezőit, jellemzőit, problémáikat és az esetleges megoldásokat is. Ámbár szerintem megbízhatóságuk kérdéses, hisz sok tényező és nehezen számszerűsíthető tulajdonság mentén jellemzik az egyes fejlődési szakaszokat, ami miatt a vállalatok fázisokba való besorolása körülményes feladat. Azonban, ha ezt sikerrel oldják meg egy adott vállalat esetében, a növekedési modellek kiváló segédeszközt jelenthetnek a vállalat vezetői számára. Jávor István szerint: Az életpálya helyett gyakran beszélünk a vállalkozás életciklusáról vagy életciklusairól, mivel megfigyelheti az is, hogy a vállalkozások nem folyamatosan fejlődnek, hanem időnként fellendülnek, időnként stagnálnak vagy éppen visszaesnek. 1989-ban mikor Szabadics József megalapította vállalkozását nem sejtette, hogy körülbelül 30 év alatt Magyarország minden pontján ismerni fogják a Szabadics nevet. Már lassan a határon túl is ismerik, tekintve, hogy terjeszkedik a vállalat a szomszédos országok irányába. Egy vállalati életút során rengeteg tulajdonosi, menedzseri döntést kell meghozni. Vajon e döntések mennyire voltak tudatosak? Mekkora a növekedésben a véletlenek szerepe? Kutatásomban ezekre a kérdésekre választ kapunk. Dolgozatomban elemeztem a szakirodalmat, az életciklusmodelleket és a családi vállalkozások egyedi tulajdonságait és ezt összevetettem a cég gyakorlatával. 
695 |a családi vállalkozás 
695 |a életciklus modell 
695 |a építőipar 
695 |a Szabadics Építőipari Zrt. (Nagykanizsa) 
695 |a vállalati növekedés 
700 2 |a Czigányné Bauer Beáta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25745/1/farkas_rebeka_2021jan_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25745/2/farkas_rebeka_2021jan_titkos_k%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés