Duális hallgatók értékteremtő ereje

A dolgozat fókuszterülete a duális gyakorlati képzés hatékonyságának vizsgálata, annak érdekében, hogy a vállalatnál töltött idő során a hallgató folyamatosan fejlődő pályán haladva, magasabb hozzáadott érték-szintet legyen képes elérni. A kutatásba az Autóipari Próbapálya Zala Kft-nél duális foglal...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Lucz Vanessza Benita
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03344nta a2200253 i 4500
001 dolg25761
005 20220414102552.0
008 210914suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Lucz Vanessza Benita 
245 1 0 |a Duális hallgatók értékteremtő ereje  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Vanessza Benita Lucz 
520 3 |a A dolgozat fókuszterülete a duális gyakorlati képzés hatékonyságának vizsgálata, annak érdekében, hogy a vállalatnál töltött idő során a hallgató folyamatosan fejlődő pályán haladva, magasabb hozzáadott érték-szintet legyen képes elérni. A kutatásba az Autóipari Próbapálya Zala Kft-nél duális foglalkoztatásban résztvevő hallgatók kerültek bevonásra. A szekunder kutatás keretében bemutatom a duális képzés nemzetközi és hazai trendjeit, annak működését és rendszerét, majd az értékteremtési folyamatok megítélésére egy primer felmérés keretében fordultam az érintett hallgatókhoz. A hallgatói értékelőállítás számítása során hét olyan értékteremtési területet vettem figyelembe, amely alapján a hallgatói tevékenységek kategorizálhatók. Ezen hét szempont előzetes felmérés alapján került kiválasztásra. Minden területet kvantifikáltam, amely jól tükrözi a cég, valamint a hallgatók számára is az adott feladatkör relevanciáját. A hallgatók előre specifikált kód alapján kerültek csoportosításra az évfolyam és a vállalatnál eltöltött gyakorlati óraszám alapján, melynek célja, hogy minél szignifikánsabb megoszlásokat jelenítsek meg a fejlődési pályáját illetően. Megállapítottam, hogy a duális képzés napjainkban még nem teljeskörűen elérhető mindenki számára, hiszen részben korlátos mind a hallgatók, mind a vállalatok, mind a felsőoktatási intézmények részére, azonban annál fontosabb. Erre rámutatnak a dolgozatomban részletezett kutatások is. Választ kerestem arra a kérdésre, hogy a duális hallgatók milyen sokszínű feladatokat látnak el, milyen mértékben segíthetik az adott cég tevékenységét, napi munkavégzését. Ahhoz, hogy ezt megtudjuk, szükséges mérni az előállított érték szintjét, valamint a hozzáadott értékek mértékét és ezek hatásait, hiszen a hatékonyság javítását illetően ezekre az adatokra lehet támaszkodni. Különösen izgalmas téma egy kutatás-fejlesztési, illetve projektalapú cég működési környezetében vizsgálni a duális képzés értékorientált megközelítését, hiszen a hozzáadott érték koncentrált növelésével intenzív hallgatói fejlesztések valósíthatók meg, amelynek jelentős résztvevője a Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya és a köré épülő tudományos ökoszisztéma. 
695 |a Zala Zone 
695 |a Autóipari Próbapálya Zala kft. - APZ kft.(Zalaegerszeg) 
695 |a duális hallgató 
695 |a duális képzés 
695 |a értékteremtés 
695 |a felsőoktatás 
695 |a kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás 
695 |a mélyinterjú 
695 |a teljesítményértékelés 
700 2 |a Balázsné dr. Lendvai Marietta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25761/1/lucz_vanessza_benita_2021jan.pdf  |z Dokumentum-elérés