Egy családi vállalkozás fejlődése holisztikus szemlélet alapján

Szakmai gyakorlatomat az Euro-Clean System Kft.-nél, a „Du-Fa” Építőanyag Kis- és Nagykereskedés nevű családi vállalkozásnál töltöttem Nagyatádon. Az itt töltött 14 hét alatt betekintést nyerhettem és megismerhettem, miként működik a cég, milyen tényezők állnak a vállalati sikerek hátterében, és mel...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Balogh Fruzsina
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03114nta a2200217 i 4500
001 dolg25798
005 20241017075426.0
008 210921suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Balogh Fruzsina 
245 1 0 |a Egy családi vállalkozás fejlődése holisztikus szemlélet alapján  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Fruzsina Balogh 
520 3 |a Szakmai gyakorlatomat az Euro-Clean System Kft.-nél, a „Du-Fa” Építőanyag Kis- és Nagykereskedés nevű családi vállalkozásnál töltöttem Nagyatádon. Az itt töltött 14 hét alatt betekintést nyerhettem és megismerhettem, miként működik a cég, milyen tényezők állnak a vállalati sikerek hátterében, és mely módszereket alkalmazva tudnak a leghatásosabban és a legnagyobb mértékben fejlődni. Záró dolgozatom vizsgálja a KKV-k szerepét, konkrétan a cég mikrovállalkozás formáját, családi vállalkozás révén próbáltam meghatározni a lehetséges előnyeit és hátrányait. A piacon lévő gazdasági szereplők nagy hányada családi vállalkozás, így a hazai gazdaságban elfoglalt helyük vitathatatlanul fontos, ám nem mindig képesek a várt célok elérésére. Dolgozatom több szempont alapján vizsgálja, mi lehet mégis az ő sikerük kulcsa. A holisztikus megközelítés, a társadalmi felelősségvállalás szerepe, az emberi erőforrás menedzsment, a partneri kapcsolatok ápolása és a vezetésfejlesztés módszertanát jól ismerő coach szerepe nagyban hozzá segíthette őket. A múltbeli szakmai tapasztalataim alapján arra a következtetésre jutottam, hogy az emberi erőforrás menedzsment sehol nem remekel, majd a szakmai gyakorlati helyemen eltöltött idő ráébresztett arra, hogy igenis van, ahol jól működik, csak helyesen kell tudni alkalmazni a módszereket és a profitnövelés útjának az első szakaszaiban az alkalmazotti elégedettségnek kell elhelyezkedni, a cég eredményességének legfőbb tényezője ez. Felmerült bennem ezáltal a kérdés: ha minden vállalat olyan fontosnak tartaná a munkatársait, mint a „Du-Fa”, milyen magas szintű növekedéseket tudnának produkálni? A dolgozat célja összességében az, hogy bemutassak egy családi vállalkozást a kezdetektől, napjainkig és választ kapjak arra, hogyan vált regionális nagyhatalommá, jellegzetes jegyeiket megőrizve és a holisztikus megközelítést szem előtt tartva. Terveik között szerepel, hogy a vállalkozást átadják a következő generációnak, akiknek könnyű dolguk lesz a részben tudatos brand kiépítése, jó hírnév megléte miatt. 
695 |a családi vállalkozás 
695 |a Du-Fa Építőanyag Kis- és Nagykereskedés (Nagyatád) 
695 |a kis- és középvállalkozás - KKV 
695 |a emberi erőforrás menedzsment - humán erőforrás menedzsment - HRM 
695 |a push marketing 
695 |a vezetésfejlesztés 
700 1 |a Duka Enikő  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25798/1/balogh_fruzsina_2021m%C3%A1j.pdf  |z Dokumentum-elérés