Summary: | Szakmai gyakorlatomat egy elektronikai termékeket gyártó cégnél töltöttem. A gyakorlati idő alatt sokféle döntési helyzettel találkoztam, megtanultam csapatban dolgozni, a határidő betartó képességemet fejlesztette a cégnél töltött idő. Megismertem az ott zajló folyamatokat, javarészt visszatérő, ismerős munkafolyamatokkal találkoztam, viszont mindig történtek újdonságnak számító módosítások, amikhez szükséges volt igazodni. A témaválasztásom adott volt abból a szempontból, hogy szállítmányozási részlegen végeztem a tevékenységemet, a hazai EKÁER rendszert igyekeztem bemutatni, kapcsolódva a jogszabályokhoz, melyeket szükséges betartani a fuvarozás során. A következőkben a dolgozat felépítését ismertetem. Az első részben a szállítmányok típusait, szállítmányozás dokumentumait ismertetem, mivel ezek szorosan kapcsolódnak az EKÁER rendszerhez. Ezt követi az EKÁER elméleti háttere, ahol a rendszerjellemzőket veszem számba, néhány EKÁER-hez kapcsolódó weboldalt ismertettem. A rendszert igyekeztem érthetően, viszont minden szükséges elemre kitérően bemutatni. A megértéshez szükséges alapvető kategóriákat ismertetem. A rendszer működési tapasztalatai részben az Európai Unió és az EKÁER szabályozás kapcsolatát mutatom be, emellett a döntések magyar gazdaságra gyakorolt következményeit mutatom be. A multinacionális vállalat szempontjából közelítem meg a szabályzatok hatásai, a kötelezettség betartását a mindennapokban. A tapasztalati részben a gyakorlati helyen tapasztalt specifikációkat mutatom be. A hatékonysági elemzések közül a PESTEL, illetve a SWOT elemzést készítettem el, problémafa-Célfa struktúrát a munka hatékonyság személtetése miatt szerepeltetem. Az új rendszer előnyeit és hátrányait mérlegeltem. A konklúziók, javaslatok részben összefoglalom a dolgozat egészét, emellett kifejtem, hogy véleményem szerint az egyszerűsítés következménye miért nem lesz tisztán pozitív hatású a munkavállalók szempontjából. Indokoltnak tartom az újabb jogszabály-módosítást, melyben optimális terhet rónának a gazdasági szereplőkre a döntéshozók, viszont emellett megfelelő mennyiségű adat állna rendelkezésre az adóhatóság számára.
|