Az influencer marketing hatása a fogyasztói magatartásra az Y és a Z generáció tükrében

Míg régebben a cégek csak hagyományos eszközöket használhattak (pl. tv és rádió reklámok, szórólapok, újságcikkek), hogy meggyőzzék a fogyasztókat az ő termékeik jók és megérik a pénzüket, addig mára ez a tárház jelentősen kibővült. Az Internet megjelenésének köszönhetően az online tér új kapukat ny...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Tóth Barbara
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
Description
Summary:Míg régebben a cégek csak hagyományos eszközöket használhattak (pl. tv és rádió reklámok, szórólapok, újságcikkek), hogy meggyőzzék a fogyasztókat az ő termékeik jók és megérik a pénzüket, addig mára ez a tárház jelentősen kibővült. Az Internet megjelenésének köszönhetően az online tér új kapukat nyitott meg a reklámozás világában. A mai mindennapi tapasztalat azt mutatja, hogy online jelenlét nélkül egy cég nem lehet igazán sikeres a XXI. században, főleg, ha a fiatalabb generációt szeretné megcélozni. A céges honlap és a közösségi médiás jelenlét mellett azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni egy viszonylag új, de remek lehetőségekkel kecsegtető ágazatot, az influencer marketinget. A fogyasztók döntésének befolyásolása egyre nehezebbé válik, hiszen a mai fogyasztók már nem igazán hisznek a hagyományos reklámokban, fenntartásokkal kezelik azokat. Azonban az influencereket sokkal hitelesebbnek érzik, könnyebben tudnak azonosulni velük (főleg a fiatalabb korosztály), mivel nem úgy tekintenek rájuk, mint a hagyományos sztárokra. Ezért úgy gondolom, erre a területre érdemes odafigyelni. Szakdolgozatomban az influencerek hatását vizsgáltam az Y és a Z generáció tekintetében, különös figyelmet fordítva a fogyasztói magatartásukra. Dolgozatomat az elméleti áttekintéssel kezdtem, melynek első felében az aktuális marketing trendek ismertetését követően, a fogyasztóra tértem ki, a fogalom tisztázását követően, megnéztem hogyan változtak a fogyasztók az idő előrehaladtával, kitértem az új tendenciákra, illetve megvizsgáltam az Y és a Z generációt, mint fogyasztót, elérésüket is beleértve. Az áttekintés második felében a vásárlói magatartást vettem szemügyre, különös tekintettel a vásárlói döntés folyamatára, és az azt befolyásoló tényezőkre. Ezt követően a közösségi médiáról olvasható egy rövid áttekintés, majd az influencerekre tértem rá. A fogalomtisztázás után, bemutattam a főbb típusokat, amelyeket egy táblázatban is összefoglaltam példákkal együtt a könnyebb áttekinthetőség végett, majd az influencerek pénzkeresési lehetőségeire tértem ki. Megalapozva ezzel a kutatásomat, amelynek célja az influencerek hatásának vizsgálata volt a fogyasztói magatartásra és szokásokra az Y és a Z generációra vetítve. A kutatás módszerének meghatározása után, kiértékeltem az eredményeket, levontam a következtetéseket. Végül a koronavírusról és kihatásairól, valamint az influencer marketing jövőjéről írtam. Összességében úgy gondolom, hogy az influencer marketing minden hibája ellenére is ígéretesnek mondható akár a fogyasztók befolyásolása, akár a közvélemény alakítása a cél, így mindenképp érdemes egy próbát tenni vele. Először akár kicsiben is el lehet kezdeni, aztán ha beválik és hozza az elvárt eredményeket, ötleteink megvalósításában csak a pénztárcánk, a piacon fellelhető influencerek és a képzelet szabhat határt.