A Milka, mint márka marketing szemléletű bemutatása

Záródolgozatom során a Milkát, mint márkát marketing és stratégiai fókuszú elemzés segítségével fogom bemutatni. A marketing téma mára már szinte teljesen elengedhetetlen minden vállalkozás számára. Ha marketingről beszélünk, mindenkinek egyből a reklámok jutnak az eszébe de, leegyszerűsítve minden...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Zsédely Nikoletta Vanda
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
LEADER 03484nta a2200253 i 4500
001 dolg25848
005 20210921130514.0
008 210921suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Zsédely Nikoletta Vanda 
245 1 2 |a A Milka, mint márka marketing szemléletű bemutatása  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Nikoletta Vanda Zsédely 
520 3 |a Záródolgozatom során a Milkát, mint márkát marketing és stratégiai fókuszú elemzés segítségével fogom bemutatni. A marketing téma mára már szinte teljesen elengedhetetlen minden vállalkozás számára. Ha marketingről beszélünk, mindenkinek egyből a reklámok jutnak az eszébe de, leegyszerűsítve minden olyan tevékenységet marketingnek tekintünk, amely során a fogyasztókat arról próbáljuk meggyőzni, hogy a mi termékünk vagy szolgáltatásainkat válasszák a versenytársaink kínálata helyett. Az emberek mindennapjainak a része, hiszen mikor bekapcsolja a tévét vagy elmegy a városban egy plakát mellett, már szembe találja magát egy hirdetéssel. A vállalatok számára mindennapi problémává vált a „brand” minél magasabb színvonalú reklámozása, hirdetése, még magasabb profit elérése, illetve a termékük, márkájuk megismertetése érdekében. A mai világban rengeteg márkának a termékei megtalálhatóak a boltok, üzletek polcain. A márkák célja manapság nem csak az, hogy a fogyasztók igényeit kielégítse, hanem, hogy az ő márkájuk termékét vásárolják, hogy könnyedén megismerjék a brandet az üzletek polcain, illetve nem utolsó sorban, hogy érzelmi kötődést alakítson ki a fogyasztókkal. Ilyen márkákhoz hasonló a Milka is. A Milka marketing szempontból rendkívül jól elemezhető, mindemellett a már-már ikonikussá vált szimbóluma miatt, mely nem más, mint egy lila tehén csengettyűvel a nyakán, ezt a márkát szinte mindenki ismeri. Az alpesi tejből készült csokoládékészítő és forgalmazó cég számára a Mondelēz International cukrászati vállalathoz való bekerülése globális jelenlétet biztosít. Dolgozatom során be fogom mutatni általánosságban a marketinget, illetve az azokhoz tartozó fontosabb fogalmakat. Mindezek után áttérek majd maga a konkrét témára, ami a Milka, mint brand bemutatása lesz. Azon belül is a történetéről, helyzetelemzéséről, összehasonlítást végeztem a legnagyobb Magyarországi vetélytársával, a Bocival, illetve általánosságban a versenytársairól, továbbá SWOT elemzést végeztem, amely alapján kiderült, hogy a Milkának a nehézségei közé tartozik, hogy még nem rendelkezik cukormentes csokival, illetve a folyamatosan jelen lévő versenyhelyzet, célcsoportjairól, pozicionálás, marketingmix, kampányairól, illetve nem utolsó sorban az innovatív lehetőségeiről is szót ejtek. 
695 |a 4M modell (money - man - manufacturing - market) 
695 |a BCG mátrix 
695 |a csokoládé 
695 |a édesség 
695 |a marketing 
695 |a márka - brand 
695 |a Milka 
695 |a SWOT analízis 
700 1 |a Márkus Mónika  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25848/1/zs%C3%A9dely_nikoletta_vanda_2021m%C3%A1j_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25848/2/zs%C3%A9dely_nikoletta_vanda_2021m%C3%A1j_publikus_nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés