Lakossági online bankszámlanyitási lehetőségek elemzése

Szakdolgozatom témája a lakossági online bankszámlanyitási lehetőségek Magyarországon. A kutatásom célja a magyarországi bankok digitalizációs szintjének megállapítása, a digitalizáció által létrejött banki szolgáltatások tanulmányozása és a nyugat-dunántúli régióban élő lakosok bankszámlanyitási és...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Tóth Dávid
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
LEADER 03668nta a2200253 i 4500
001 dolg26011
005 20230203112435.0
008 230203suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Tóth Dávid 
245 1 0 |a Lakossági online bankszámlanyitási lehetőségek elemzése  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Dávid Tóth 
520 3 |a Szakdolgozatom témája a lakossági online bankszámlanyitási lehetőségek Magyarországon. A kutatásom célja a magyarországi bankok digitalizációs szintjének megállapítása, a digitalizáció által létrejött banki szolgáltatások tanulmányozása és a nyugat-dunántúli régióban élő lakosok bankszámlanyitási és bankolási szokásainak meghatározása. A dolgozat első részében téma körülményeinek részletes feltérképezéséhez megvizsgáltam a hazai bankszektor digitalizációs szintjét és a digitalizáció következményeit. Kitértem a digitalizáció hatására felértékelődő adatvédelem és kiberbiztonság területére is, hiszen az online térhódítás következményeként az adatok védelme és biztonságos áramlása rendkívül fontos lett. Ezt követően az ügyféligények változását vizsgáltam meg, mint folyamatosan változó, a piaci versenyképességet erősen befolyásoló tényezőt, amely a digitalizáció terjeszkedésével nagymértékű átalakuláson ment keresztül. A következőkben ezt a változást kihasználó diszruptív cégeket, azaz a fintech cégeket definiáltam és elemeztem a bankszektorra való ráhatásukat. Az eddigiek összefoglalásaként a bankszféra digitalizációjának SWOT-elemzését készítettem el, amely valósághű képet mutat a jelenlegi helyzetről és segít a jövőbeli tervek megfogalmazásában. Dolgozatom második részében a bankszektor által alkalmazott elektronikus csatornákat határoztam meg, amelyek reklámozás, hírközlés eszközeként szolgálnak. Ezt követően az online banki szolgáltatások analizálását végeztem el, bank-ügyfél kapcsolat megalakulása szerint az elektronikus módon létrejövő kapcsolat elemeit vizsgáltam: internetbank, mobilbank, telebank, call center, ATM és POS terminál. A különböző szolgáltatások vizsgálata után összefoglalásul a hazai nagybankok táblázatba foglalása által összehasonlítottam a digitális szolgáltatásaik palettáját a leggyakrabban használt termék és szolgáltatások tekintetében. A harmadik részben az online bankszámlanyitás menetét és lehetőségeit vázoltam a magyarországi bankok viszonylatában, majd ezt követően a CIB Banknál lehetséges online számlanyitás segítségével részletesebben áttekintettem a folyamatot.  Végül kvantitatív technikával online megkérdezést alkalmaztam a Nyugat-Dunántúl-i régió bankszámlával rendelkező lakosainak bankszámlanyitási és bankolási szokásait kutattam, a kérdőív eredményeit a dolgozat végén ismertettem és a következtetéseket levontam. 
695 |a bankolás 
695 |a CIB Bank 
695 |a digitalizáció 
695 |a folyószámla - bankszámla 
695 |a kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás 
695 |a lakossági folyószámla 
695 |a online banki szolgáltatások 
695 |a számlanyitás 
700 1 |a Fejes Judit Katalin  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26011/1/t%C3%B3th_d%C3%A1vid_2023jan_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26011/2/t%C3%B3th_d%C3%A1vid_2023jan_titkos_embarg%C3%B3_k%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés