Mit (m)ér a TÉR? – fókuszban a közigazgatási teljesítménymérési gyakorlat

A közigazgatás rádiójaként működő RádióOrient egyik ez év júniusi műsorában a következő téma került megvitatásra: Mérhető-e a teljesítmény a közigazgatásban? A beszélgetés Hónig Péterrel, a szervezeti kultúrák fejlesztésének szakértőjével történt, aki megerősítette, hogy igen, mérhető és értékelhető...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Jánoki Evelin
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03083nta a2200229 i 4500
001 dolg26151
005 20230911114858.0
008 230911suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Jánoki Evelin 
245 1 4 |a Mit (m)ér a TÉR? – fókuszban a közigazgatási teljesítménymérési gyakorlat  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Evelin Jánoki 
520 3 |a A közigazgatás rádiójaként működő RádióOrient egyik ez év júniusi műsorában a következő téma került megvitatásra: Mérhető-e a teljesítmény a közigazgatásban? A beszélgetés Hónig Péterrel, a szervezeti kultúrák fejlesztésének szakértőjével történt, aki megerősítette, hogy igen, mérhető és értékelhető a teljesítmény a közigazgatásban is. „Természetesen mérhető, mert olyan mindegy, hogy közigazgatásban vagyok, vagy üzleti életben, vagy sportban. Teljesen mindegy, hogy milyen közegben tevékenykedünk, még a családi életben is érdemes mérni a teljesítményt.”1 A Hónig Péterrel folytatott interjú felkeltette az érdeklődésemet a teljesítménymenedzsment, valamint az új közmenedzsment iránt, amely napjainkban jelentős szerepet tölt be a közigazgatásban. A Magyary Program keretében kell, hogy megvalósuljon a közigazgatás területén az új közmenedzsment, azon belül is a teljesítménymenedzsment megújítása, megreformálása. Az államot nehéz feladat elé állítja a Magyary Program, amelynek legfőbb célkitűzése a Jó állam megteremtése és a közigazgatás fejlesztése. Ezen kívül az államnak nagy nehézséget okoz, hogy megismertesse, és elfogadtassa a közigazgatással a vállalati szektorban már jól bevált és működő teljesítménymenedzsmentet, teljesítménymérést. Márpedig ez lesz a jövő, fel kell vennünk a ritmust és el kell fogadnunk az újításokat annak érdekében, hogy egy jól működő közigazgatás ügyfelei lehessünk. „Ha egy közigazgatási szerv meg akar felelni az új kihívásoknak, akkor ma már nem elég csak a jogszabályokban előírt feladatait megfelelően elvégeznie. Ha sikeres akar lenni, akkor tudomásul kell vennie, hogy az adófizető polgárok a közigazgatástól is elvárják azt a gazdaságos, átlátható és hatékony működést, amit a magánszektorban tapasztalnak.” (Vassné [2001] 5.o.) Dolgozatomban elsősorban arra keresem tehát a választ, hogy miért van szükség új közmenedzsmentre, miként valósult meg az új irányzat a hazai államigazgatásban, továbbá a teljesítménymenedzsmentre fókuszálva vizsgálom a teljesítménymérő- és értékelő rendszerek bevezetésének előnyeit, hátrányait. 
695 |a menedzsment 
695 |a közmenedzsment 
695 |a teljesítménymenedzsment 
695 |a primer kutatás 
695 |a Zala megye 
695 |a közigazgatás 
695 |a TÉR rendszer 
700 2 |a Balázsné Lendvai Marietta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26151/1/j%C3%A1noki_evelin_2014TDK.pdf  |z Dokumentum-elérés