Fenntarthatóság Z generációs szemmel

A gazdaság mechanizmusa szoros összefüggésben áll az utóbbi években tapasztalt drasztikus környezeti változásokkal, klímavészhelyzettel. Míg az ENSZ a világ vezetőhatalmai, országai számára tűzött ki feladatokat (Fenntartható fejlődési célok – SDGs) nemzetközi szinten, addig az egyén dimenziójának a...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Tóth Máté, Balázs Bence Ferenc (Author)
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02808nta a2200253 i 4500
001 dolg26217
005 20231106121748.0
008 231106suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Tóth Máté 
245 1 0 |a Fenntarthatóság Z generációs szemmel  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Máté Tóth 
520 3 |a A gazdaság mechanizmusa szoros összefüggésben áll az utóbbi években tapasztalt drasztikus környezeti változásokkal, klímavészhelyzettel. Míg az ENSZ a világ vezetőhatalmai, országai számára tűzött ki feladatokat (Fenntartható fejlődési célok – SDGs) nemzetközi szinten, addig az egyén dimenziójának aktivizálódása nélkülözhetetlen a környezeti károk helyrehozásának, illetve helyzetük romlásának megállításához. A tudatos, zöld fogyasztói magatartás a kulcs ahhoz, hogy meg tudjuk őrizni a természeti értékeinket a jövő generációinak számára. Ebben kiemelt szerepe van a Z generációnak, melynek tagjai fogják uralni a vásárlók piacát a következő évtizedekben. A fiatalok fenntartható fejlődéssel és környezettudatos magatartással kapcsolatos ismeretei és attitűdjük a vállalati szférát is új kihívások elé állítja. Nemzetközi és hazai kutatások igazolják, hogy szükséges a kínálatot az új fogyasztói igényekhez igazítani. Az emberi tevékenységek hatására bekövetkezett globális kihívásokra adott válaszok tekintetében a fogyasztói társadalom fenntartható irányba történő elmozdítása elengedhetetlen. Napjaink fogyasztói társadalmában megjelennek azok a csoportok, melyek értékrendjében azonosíthatók a fenntartható életstílus alapjául szolgáló jellemzők. A tudatos fogyasztói magatartással leginkább a jövő fogyasztója jellemezhető. A kritikus, aktív közösségi életet élő fogyasztó a jövő fogyasztója. A LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainablity) modell vizionálja a jövő fogyasztóját, akinek fontos a fenntarthatóság és a felelősség. A jövő fogyasztója a fenntartható fejlődés mindhárom pillérét (gazdaság, társadalom, ökológia) figyelembe veszi. 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a Z generáció 
695 |a generációs jellemzők - generációs sajátosságok 
695 |a szociológia 
695 |a nemzetköziesedés - globalizáció 
695 |a környezeti problémák 
695 |a fogyasztó - vásárló - vevő 
695 |a LOHAS - Egészség és a Fenntarthatóság - Lifestyle of Health and Sustainablity 
700 2 |a Balázsné Lendvai Marietta  |e ths 
700 0 1 |a Balázs Bence Ferenc  |e aut 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26217/1/t%C3%B3th_m%C3%A1t%C3%A9%2C%20bal%C3%A1zs%20bence_2019TDK.pdf  |z Dokumentum-elérés