|
|
|
|
LEADER |
02808nta a2200253 i 4500 |
001 |
dolg26217 |
005 |
20231106121748.0 |
008 |
231106suuuu hu o 0|| hun d |
040 |
|
|
|a PEREPO DOLGOZAT
|b hun
|
041 |
|
|
|a hun
|
100 |
1 |
|
|a Tóth Máté
|
245 |
1 |
0 |
|a Fenntarthatóság Z generációs szemmel
|h [elektronikus dokumentum] /
|c Máté Tóth
|
520 |
3 |
|
|a A gazdaság mechanizmusa szoros összefüggésben áll az utóbbi években tapasztalt drasztikus környezeti változásokkal, klímavészhelyzettel. Míg az ENSZ a világ vezetőhatalmai, országai számára tűzött ki feladatokat (Fenntartható fejlődési célok – SDGs) nemzetközi szinten, addig az egyén dimenziójának aktivizálódása nélkülözhetetlen a környezeti károk helyrehozásának, illetve helyzetük romlásának megállításához. A tudatos, zöld fogyasztói magatartás a kulcs ahhoz, hogy meg tudjuk őrizni a természeti értékeinket a jövő generációinak számára. Ebben kiemelt szerepe van a Z generációnak, melynek tagjai fogják uralni a vásárlók piacát a következő évtizedekben. A fiatalok fenntartható fejlődéssel és környezettudatos magatartással kapcsolatos ismeretei és attitűdjük a vállalati szférát is új kihívások elé állítja. Nemzetközi és hazai kutatások igazolják, hogy szükséges a kínálatot az új fogyasztói igényekhez igazítani. Az emberi tevékenységek hatására bekövetkezett globális kihívásokra adott válaszok tekintetében a fogyasztói társadalom fenntartható irányba történő elmozdítása elengedhetetlen. Napjaink fogyasztói társadalmában megjelennek azok a csoportok, melyek értékrendjében azonosíthatók a fenntartható életstílus alapjául szolgáló jellemzők. A tudatos fogyasztói magatartással leginkább a jövő fogyasztója jellemezhető. A kritikus, aktív közösségi életet élő fogyasztó a jövő fogyasztója. A LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainablity) modell vizionálja a jövő fogyasztóját, akinek fontos a fenntarthatóság és a felelősség. A jövő fogyasztója a fenntartható fejlődés mindhárom pillérét (gazdaság, társadalom, ökológia) figyelembe veszi.
|
695 |
|
|
|a fenntarthatóság
|
695 |
|
|
|a Z generáció
|
695 |
|
|
|a generációs jellemzők - generációs sajátosságok
|
695 |
|
|
|a szociológia
|
695 |
|
|
|a nemzetköziesedés - globalizáció
|
695 |
|
|
|a környezeti problémák
|
695 |
|
|
|a fogyasztó - vásárló - vevő
|
695 |
|
|
|a LOHAS - Egészség és a Fenntarthatóság - Lifestyle of Health and Sustainablity
|
700 |
2 |
|
|a Balázsné Lendvai Marietta
|e ths
|
700 |
0 |
1 |
|a Balázs Bence Ferenc
|e aut
|
856 |
4 |
0 |
|u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26217/1/t%C3%B3th_m%C3%A1t%C3%A9%2C%20bal%C3%A1zs%20bence_2019TDK.pdf
|z Dokumentum-elérés
|