A magyar felsőoktatásban tanulók vállalkozóvá válásának motivációja

Dolgozatom kutatási témája – a fenti idézet ellenére – a vállalkozóvá válás motivációi egyetemi hallgatóknál. Magam is erősen gondolkodom azon, hogy később egyéni vállalkozásba fogok, és érdekel, hogy ez mennyire elterjedt a magyar egyetemisták körében. Az 1989-ben történt rendszerváltás óta a válla...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Weinhoffer Petra
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:Dolgozatom kutatási témája – a fenti idézet ellenére – a vállalkozóvá válás motivációi egyetemi hallgatóknál. Magam is erősen gondolkodom azon, hogy később egyéni vállalkozásba fogok, és érdekel, hogy ez mennyire elterjedt a magyar egyetemisták körében. Az 1989-ben történt rendszerváltás óta a vállalkozások jelentősége egyre inkább felértékelődött, a gazdaság-nak folyamatosan szüksége van az új, innovatív ötletekre. A vállalkozóvá válás és a vállalkozói tevékenység ösztönzése kiemelt gazdaságpolitikai kérdés a munkahely-teremtésre és a gazda-sági növekedésre gyakorolt hatásuk miatt. A fiatal korosztály magas munkanélküliségi rátájá-nak csökkentésére is a vállalkozói tevékenység lehet az egyik kulcs. (S. Gubik és Farkas, 2016, p. 46) Az utóbbi években a vállalkozóvá válás, az erre való ösztönzés, illetve ennek oktatása rendkívül nagy figyelmet kapott. Mindennek számos oka van, többek között a KKV szektor felerősödése, az egyre „divatosabb” startupok és kapcsolódó „ökoszisztéma” kialakulása, a vál-lalkozói létforma egyre népszerűbbé válása az egyéni jövőképben. A vállalkozói létforma egyik megvalósulási formája a különböző egyetemekről kijövő cégek tömege. Felmerül az a kérdés is, hogy a felsőoktatási intézmények hogyan tudnának aktívabban szerepet vállalni a vállalko-zóvá válásban. A nemzetközi tendenciák élesen kirajzolják a terület felértékelődését az elmúlt évtizedekben, több tucatnyi különféle megjelenési formája alakult ki az egyetemek vállalko-zástámogatási szerepvállalásának. (Imreh-Tóth, 2014, p. 5) Magyar példaként tudnám említeni a Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest Lab projektjét