|
|
|
|
LEADER |
02688nta a2200229 i 4500 |
001 |
dolg26233 |
005 |
20231107110449.0 |
008 |
231107suuuu hu o 0|| hun d |
040 |
|
|
|a PEREPO DOLGOZAT
|b hun
|
041 |
|
|
|a hun
|
100 |
1 |
|
|a Weinhoffer Petra
|
245 |
1 |
2 |
|a A magyar felsőoktatásban tanulók vállalkozóvá válásának motivációja
|h [elektronikus dokumentum] /
|c Petra Weinhoffer
|
520 |
3 |
|
|a Dolgozatom kutatási témája – a fenti idézet ellenére – a vállalkozóvá válás motivációi egyetemi hallgatóknál. Magam is erősen gondolkodom azon, hogy később egyéni vállalkozásba fogok, és érdekel, hogy ez mennyire elterjedt a magyar egyetemisták körében. Az 1989-ben történt rendszerváltás óta a vállalkozások jelentősége egyre inkább felértékelődött, a gazdaság-nak folyamatosan szüksége van az új, innovatív ötletekre. A vállalkozóvá válás és a vállalkozói tevékenység ösztönzése kiemelt gazdaságpolitikai kérdés a munkahely-teremtésre és a gazda-sági növekedésre gyakorolt hatásuk miatt. A fiatal korosztály magas munkanélküliségi rátájá-nak csökkentésére is a vállalkozói tevékenység lehet az egyik kulcs. (S. Gubik és Farkas, 2016, p. 46) Az utóbbi években a vállalkozóvá válás, az erre való ösztönzés, illetve ennek oktatása rendkívül nagy figyelmet kapott. Mindennek számos oka van, többek között a KKV szektor felerősödése, az egyre „divatosabb” startupok és kapcsolódó „ökoszisztéma” kialakulása, a vál-lalkozói létforma egyre népszerűbbé válása az egyéni jövőképben. A vállalkozói létforma egyik megvalósulási formája a különböző egyetemekről kijövő cégek tömege. Felmerül az a kérdés is, hogy a felsőoktatási intézmények hogyan tudnának aktívabban szerepet vállalni a vállalko-zóvá válásban. A nemzetközi tendenciák élesen kirajzolják a terület felértékelődését az elmúlt évtizedekben, több tucatnyi különféle megjelenési formája alakult ki az egyetemek vállalko-zástámogatási szerepvállalásának. (Imreh-Tóth, 2014, p. 5) Magyar példaként tudnám említeni a Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest Lab projektjét
|
695 |
|
|
|a vállalkozás - vállalat
|
695 |
|
|
|a motiváció - ösztönzés
|
695 |
|
|
|a vállalkozásalapítás - vállalkozásindítás
|
695 |
|
|
|a nemzetközi kitekintés - nemzetközi összehasonlítás
|
695 |
|
|
|a startup
|
695 |
|
|
|a kis- és középvállalkozás - KKV
|
695 |
|
|
|a szociológia
|
700 |
1 |
|
|a Jámbor Balázs Róbert
|e ths
|
856 |
4 |
0 |
|u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26233/1/weinhoffer_petra_2020TDK.pdf
|z Dokumentum-elérés
|