Programozás tanulását segítő algoritmusok vizualizációja, ezek alkalmazásai

Az informatika mára az életünk részévé vált, a gazdaság működésképtelen lenne számítógépek nélkül. Az informatika tehát a gazdaság egyik fő pillére lett, ezért szükség van felkészült informatikai szakemberekre. A programozás elsajátítása történhet önálló tanulás útján (self taught), egyetemi képzés...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Pekk Valéria
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 02604nta a2200253 i 4500
001 dolg26239
005 20231107121523.0
008 231107suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Pekk Valéria 
245 1 0 |a Programozás tanulását segítő algoritmusok vizualizációja, ezek alkalmazásai  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Valéria Pekk 
520 3 |a Az informatika mára az életünk részévé vált, a gazdaság működésképtelen lenne számítógépek nélkül. Az informatika tehát a gazdaság egyik fő pillére lett, ezért szükség van felkészült informatikai szakemberekre. A programozás elsajátítása történhet önálló tanulás útján (self taught), egyetemi képzés keretében, illetve különböző kurzusokat is indítanak ebben a témában. Általánosan elmondható, hogy az egyén jellemzőin múlik az egyes tanulási formák sikeressége. Az otthoni gyakorlás elengedhetetlen a fejlődéshez, melyet a különböző feladatok megoldása jelent. Egy jó tanulóprogram folyamatos interakciót, visszajelzéseket biztosít a felhasználónak, melyből leszűrhető, hogy mennyire értette meg az adott témakört. Bizonyos (interaktív) megoldások a programozó munkáját segíthetik, összefüggések megértését támogathatják. Amennyiben elakad, tudja, hol kell segítséget kérni, és ebben az esetben is meg tudja választani, hogy mely szinten kér segítséget, ne a teljes megoldást, csak részmegoldást mutasson meg, ezáltal juttatva sikerélményhez a tanulót, melynek átélése időről-időre szükséges ahhoz, hogy a tanulás folyamatos, rendszeres legyen. Ezek mellett a felhasználói felület átláthatósága, többnyelvűsége, akadálymentessége, könnyen kezelhetősége fontos szempontok. A személyre szabottság is lényeges, hogy a különböző tudásszinttel rendelkező emberek mind megtalálják a számításaikat (felhasználói fiókon keresztül lehetőség van az elért eredmények mentésére, de nem tartom jó megoldásnak, hogy a gyakorlást felhasználói fiók meglétéhez kössék). 
695 |a programozás 
695 |a informatika 
695 |a oktatás - edukáció 
695 |a Objektum-orientált paradigma - OOP 
695 |a programtervezés 
695 |a digitális technológia 
695 |a digitális oktatás 
695 |a Jeliot 3 (szoftver) 
695 |a BlueJ (szoftver) 
700 1 |a Jármai Erzsébet Mária  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26239/1/pekk_val%C3%A9ria_TDK%20dolgozat_2021.pdf  |z Dokumentum-elérés