A coaching szerepe a dolgozói élmény megteremtésében

Az elmúlt évtizedekben a globális gazdaság és technológiai fejlődés jelentős mértékben átalakította a munkahelyi környezetet és az ott dolgozók elvárásait. A hagyományos, hierarchikus szervezeti struktúrák egyre inkább átalakulnak, teret adva az emberközpontúbb, rugalmasabb és fejlesztésorientált me...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Gaál Ádám
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
LEADER 03196nta a2200217 i 4500
001 dolg26402
005 20250122132758.0
008 250122suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Gaál Ádám 
245 1 2 |a A coaching szerepe a dolgozói élmény megteremtésében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Ádám Gaál 
520 3 |a Az elmúlt évtizedekben a globális gazdaság és technológiai fejlődés jelentős mértékben átalakította a munkahelyi környezetet és az ott dolgozók elvárásait. A hagyományos, hierarchikus szervezeti struktúrák egyre inkább átalakulnak, teret adva az emberközpontúbb, rugalmasabb és fejlesztésorientált megközelítéseknek. A versenyképes vállalatok számára ma már nem elégséges csupán a teljesítmény maximalizálására összpontosítani; egyre inkább középpontba kerül a dolgozók jólléte, elégedettsége és elköteleződése. Ebben az új szervezeti környezetben a dolgozói élmény fogalma kiemelt jelentőségűvé vált. A téma különösen érdekes számomra, mivel jómagam is egy nemzetközi szervezet HR-osztályán dolgozom, ahol a képzés során elsajátított tudást tudom hasznosítani. A coaching szemléletének integrálása a munkahelyi kultúrába számos előnnyel jár. Elősegíti a proaktív gondolkodásmódot, növeli az együttműködési készségeket és fejleszti az érzelmi intelligenciát. A coaching támogatásával a dolgozók könnyebben kezelik a mindennapi kihívásokat, hatékonyabb döntéseket hoznak, és rugalmasabban reagálnak a változásokra. Ez különösen fontos abban a korban, ahol a változás a mindennapi működés természetes részévé vált. A coaching lehetőséget teremt arra, hogy a dolgozók személyes erőforrásait maximálisan kihasználják, miközben a szervezet elkötelezett, motivált és elégedett munkatársakat nyer. A coaching különleges értéke abban rejlik, hogy a dolgozók azt érzik, a szervezet valóban törődik velük, és figyelembe veszi egyéni szükségleteiket. Ez nemcsak a lojalitást és az elkötelezettséget fokozza, hanem a munkavállalók elégedettségét is, ami hosszú távon csökkenti a fluktuációt és javítja a munkahelyi légkört. Továbbá a coaching folyamata nemcsak a munkahelyi teljesítményt érinti: sokszor a munkavállalók személyes életére is pozitív hatást gyakorol, például azáltal, hogy segít kiegyensúlyozottabb döntéseket hozni és hatékonyabban kezelni a stresszt. Ez a komplex, emberközpontú megközelítés teszi a coachingot a modern munkahelyek egyik legfontosabb eszközévé, amely nemcsak az egyének fejlődését, hanem a szervezeti kultúra folyamatos fejlesztését is szolgálja. 
695 |a coaching 
695 |a dolgozói élmény 
695 |a élmény 
695 |a hatékonyság 
695 |a vezetői szerep 
700 2 |a Horváth-Bödör Márta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26402/1/Ga%C3%A1l_%C3%81d%C3%A1m_2025jan_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26402/2/Szerz%C5%91i%20nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés