Tudásmenedzsment a zalaegerszegi vállalatok körében – fókuszban a duális képzési helyek
A tudásmenedzsment-rendszerek szerepe egyre fontosabb a vállalatok működésében, hiszen a szervezeti tudás megszerzése, megőrzése, megosztása, tárolása lehetővé teszi a szervezet hatékonyságának növelését a szervezeti célok elérése érdekében. A tudásmenedzsment napjainkban kiemelt szerepet játszik a...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Manuscript |
Language: | Hungarian |
Online Access: | Dokumentum-elérés Dokumentum-elérés |
LEADER | 03527nta a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg26426 | ||
005 | 20250124071330.0 | ||
008 | 250122suuuu hu om 0|| hun d | ||
040 | |a PEREPO DOLGOZAT |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Simán Annamária | |
245 | 1 | 0 | |a Tudásmenedzsment a zalaegerszegi vállalatok körében – fókuszban a duális képzési helyek |h [elektronikus dokumentum] / |c Annamária Simán |
520 | 3 | |a A tudásmenedzsment-rendszerek szerepe egyre fontosabb a vállalatok működésében, hiszen a szervezeti tudás megszerzése, megőrzése, megosztása, tárolása lehetővé teszi a szervezet hatékonyságának növelését a szervezeti célok elérése érdekében. A tudásmenedzsment napjainkban kiemelt szerepet játszik a vállalatok versenyképességének és fenntarthatóságának megőrzésében. A kutatásom célja, hogy felmérjem a Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központ (továbbiakban: PE ZEK) duális képzési helyein folyó tudásmenedzsment folyamatokat, a vállalatok és a PE ZEK közötti tudásmenedzsment rendszert, valamint a vállalatoknál használt digitális eszközök és platformok szerepét a tudásmenedzsmentben. A kutatási eredmények érvényességének, megbízhatóságának és alaposságának érdekében kutatásom során a trianguláció jegyében több adatforrásból és módszerrel végzem a vizsgálatokat. Szakértői mélyinterjú és a PE ZEK duális partnervállalatainál dolgozó mentorokkal történő kérdőíves megkérdezés által történő adatgyűjtést követően kvalitatív és kvantitatív módon elemzem a beérkezett adatokat. Végül az eredményeket értelmezem. Az alábbi hipotéziseket állítottam fel: H1: A PE ZEK duális képzési helyein a tudásmenedzsment-rendszerek fő jellemzője a szervezeti tudás megőrzésére való törekvés. H2: A duális képzés keretében a PE ZEK és a partnerszervezet közötti hatékony tudásmegosztás és kommunikáció elősegíti a hallgatók gyakorlatorientált fejlődését és növeli a felsőoktatási képzés hasznosíthatóságát a szervezeteknél. H3: A duális szervezetek strukturált adatbázisokat és digitális rendszereket használnak, a vállalati tudás hosszú távú megőrzésének és a tudás hatékony megosztásának érdekében. Kutatásom újszerűsége és eredetisége abban rejlik, hogy a PE ZEK duális képzési helyein működő tudásmenedzsment-rendszerek, valamint az egyetem és partnerszervezetek közötti tudásmenedzsment-folyamatok eddig feltáratlan és kutatásban nem érintett témának bizonyulnak. A dolgozat javaslatokat is megfogalmaz a vállalatok és az oktatási intézmények számára a tudásmenedzsment fejlesztése érdekében. Kutatásom eredményeképp egy kutatási rést kívánok megcélozni, amely véleményem szerint mind az egyetem, mind pedig a duális képzési helyek számára is hasznos információként szolgál az együttműködés és a tudásmegosztás jegyében. | |
695 | |a duális partnerszervezetek | ||
695 | |a információs technológia | ||
695 | |a Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központ - PE ZEK | ||
695 | |a tudásmegosztás | ||
695 | |a tudásmenedzsment | ||
700 | 1 | |a Lekszikov Kitti |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26426/1/sim%C3%A1n_annam%C3%A1ria_2025jan_publikus.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26426/2/sim%C3%A1n_annam%C3%A1ria_2025jan_publikus_nyilatkozat.pdf |z Dokumentum-elérés |