A Nagykanizsai és Zalaegerszegi Kormányablakok összehasonlítása ügykörök és ügyfelek alapján

Közszolgálati szakon végzősként mi másról tudnék írni, mint a közszféráról. 2014 nyarán 6 hetet töltöttem el a nagykanizsai Kormányablakban, ahol rengeteg tapasztalatot gyűjthettem a dolgozatom témájával kapcsolatban. Szakdolgozatom témája napi aktualitást ad a 2011-ben létrejött Kormányablakokra vo...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Tóth Szilvia
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03407nta a2200277 i 4500
001 dolg3094
005 20220426090821.0
008 150519suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Tóth Szilvia 
245 1 2 |a A Nagykanizsai és Zalaegerszegi Kormányablakok összehasonlítása ügykörök és ügyfelek alapján  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Szilvia Tóth 
520 3 |a Közszolgálati szakon végzősként mi másról tudnék írni, mint a közszféráról. 2014 nyarán 6 hetet töltöttem el a nagykanizsai Kormányablakban, ahol rengeteg tapasztalatot gyűjthettem a dolgozatom témájával kapcsolatban. Szakdolgozatom témája napi aktualitást ad a 2011-ben létrejött Kormányablakokra vonatkozóan. Itt megemlítendő, hogy 2015 április 1-jétől; a Kormány Hivatalban eddig 16 szakigazgatási szerv helyet megyei szinten 11 főosztály lett. Átalakult, a szervezeti struktúra feladatok kerülnek át a Kormány Hivatalhoz. A nagykanizsai és a zalaegerszegi Kormányablakok - rendelkezésre álló- statisztikai adatainak ismertetésével a következő kérdésekre kerestem a választ: Hogyan jöttek létre? Milyen ügyeket lehet intézni a Kormányablakokban? Azokhoz milyen papírok szükségesek? Hol van több ügyfél? Melyik ügy, hogy alakult statisztikailag? Szekunder kutatásként az elméleti háttér részletes kifejtése. Bemutatva a magyar közigazgatásban jelentős szerepet játszó Magyary Zoltán és Ereky István karrierjének fontos állomásait, valamint a Területi közigazgatás újításait a 2004. évi CXL. trv. szabályozása alapján. Szakdolgozatomban az elméleti az alapfogalmakat is szeretnék tisztázni ilyen pl.: e-közigazgatás, ügyfélközpontúság, Ereky terv és közszolgálati életpálya. Szekunder kutatás mellett, primer kérdőíves kutatásként készítettem egy interjút a nagykanizsai Kormányablak vezetőjével, és egy kérdőívet is készítettem, amit az interneten tettem közzé ismerőseim körében. Ezáltal szerettem volna tájékoztatást kapni arról, hogy ki mennyire ismeri a Kormányablakot, milyennek ítéli meg az ott folyó munkát, milyen ügyet intézett már a hivatalban? Dolgozatom célja az volt, hogy átfogóan ismertessem a kormányablakokat, és fontosabb szabályozásait. Mindezek mellett a legfontosabb ügytípusok bemutatására is hangsúlyt fektettem. Ilyenek pl.: Anyasági támogatás, Ügyfélkapu, GYES, Családi pótlék és Megváltozott munkaképes személyek ellátása. Az elméleti ismeretek mellett, gyakorlati oldalról is próbáltam megközelíteni a témát, ezért a fontosabb ügyekhez tartozó kitöltött minta nyomtatványok szakdolgozatomban bemutatásra kerültek. 
695 |a elektronikus közigazgatás - elektronikus ügyintézés 
695 |a Ereky-terv 
695 |a Magyary program - Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program 
695 |a kormányablak 
695 |a közszektor - közszolgálat 
695 |a életút - életpálya 
695 |a szociális ellátás 
695 |a Nagykanizsa (Zala) 
695 |a Zalaegerszeg (Zala) 
695 |a véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat 
695 |a összehasonlító elemzés 
700 1 |a Szekeres Diána  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/3094/1/t%C3%B3th_szilvia_2015maj_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés