|
|
|
|
LEADER |
03321nta a2200253 i 4500 |
001 |
dolg7492 |
005 |
20210614185356.0 |
008 |
160606suuuu hu om 0|| hun d |
040 |
|
|
|a PEREPO DOLGOZAT
|b hun
|
041 |
|
|
|a hun
|
100 |
1 |
|
|a Matyi Márió
|
245 |
1 |
3 |
|a Az ellátási láncon belül történő kommunikáció a jelenben, és a jövőben
|h [elektronikus dokumentum] /
|c Márió Matyi
|
520 |
3 |
|
|a Az ellátási lánc szervezetek összehangolt kapcsolata. Célja, hogy a termékeket keletkezésüktől a késztermékké válásig menedzseljék, míg az el nem jut végső felhasználójához. E folyamatok összehangolt munkájához elengedhetetlen a tagok között kiépített kommunikáció. Szakdolgozatom két jelentős részből épül fel. Első sorban a jelenben található elektronikus adatcserét megkönnyítő lehetőségeket taglalja, másod sorban pedig kitekintést nyújt a jövőbe egy új web alapú elektronikus adatcsere (EDI) rendszeren keresztül. A dolgozat első részében jelentős mértékben támaszkodom a gyakorlatom során tapasztaltakra, melyeket az Anton Kft-nél tapasztaltam. Közel 300 órás gyakorlatom során lehetőségem volt megismerni a cég által használt vállalatirányítási rendszert, elemezni a belső és a kifelé irányuló kommunikációs csatornákat és betekintést nyerni a vevők által kiépített kommunikációs rendszerekbe is. Ezen felül gyakorlatom lehetőséget adott arra, hogy észrevételeimmel, javaslataimmal segítsem a belsős kommunikációs folyamatokat. Ezen javaslatok nagy részben elfogadásra kerültek, melyek közül néhányat szakdolgozatom is magába foglal. Dolgozatom második felében a koncepció hátterében húzódó felismerést ismertetem, miszerint az ellátási láncoknak közösséghez hasonló vonásaik vannak. Támogatom a klaszterszerű gondolkodásmódot. Ismertetem a program alapelgondolását, majd néhány funkcióját és a mögöttük álló kisebb logikai összefüggéseket. Megemlítem továbbá a hálózat előnyeit és hátrányait is. Összefoglalómban pedig kitérek arra, hogy milyen lehetőségeket látok a koncepcióval kapcsolatban, elképzeléseimet a piaci igények változásával kapcsolatban az új generációk egyre jelentősebb szerepe miatt. Végül kitekintést nyújtok a távolabbi jövőt illetően az információs rendszerekkel kapcsolatban. Rengeteg mindent tanultam és tapasztaltam gyakorlatom során, de amit a legnagyobb értékűnek tartok; látni és tapasztalni azt, hogy a hatalmas automatizált cégek mögött élő, érző személyek tevékenykednek, megszemélyesítve az általuk képviselt céget.
|
695 |
|
|
|a ellátási lánc - ellátó hálózat
|
695 |
|
|
|a szervezeti kommunikáció
|
695 |
|
|
|a vállalati erőforrás tervezés
|
695 |
|
|
|a Munkavállalói Résztulajdonosi Program
|
695 |
|
|
|a elektronikus adatcsere - EDI
|
695 |
|
|
|a klaszter (szervezetek regionális, szakterületi koncentrációja)
|
695 |
|
|
|a közösségi hálózat
|
695 |
|
|
|a vállalati információs rendszer - vállalatirányítási rendszer
|
695 |
|
|
|a Anton Kft. (Zalegerszeg)
|
700 |
2 |
|
|a Nagyné Halász Zsuzsanna
|e ths
|
856 |
4 |
0 |
|u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/7492/1/matyi_mario_szilveszter_2016j%C3%BAn_publikus.pdf
|z Dokumentum-elérés
|