Az ellátási láncon belül történő kommunikáció a jelenben, és a jövőben

Az ellátási lánc szervezetek összehangolt kapcsolata. Célja, hogy a termékeket keletkezésüktől a késztermékké válásig menedzseljék, míg az el nem jut végső felhasználójához. E folyamatok összehangolt munkájához elengedhetetlen a tagok között kiépített kommunikáció. Szakdolgozatom két jelentős részb...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Matyi Márió
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03321nta a2200253 i 4500
001 dolg7492
005 20210614185356.0
008 160606suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Matyi Márió 
245 1 3 |a Az ellátási láncon belül történő kommunikáció a jelenben, és a jövőben  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Márió Matyi 
520 3 |a Az ellátási lánc szervezetek összehangolt kapcsolata. Célja, hogy a termékeket keletkezésüktől a késztermékké válásig menedzseljék, míg az el nem jut végső felhasználójához. E folyamatok összehangolt munkájához elengedhetetlen a tagok között kiépített kommunikáció. Szakdolgozatom két jelentős részből épül fel. Első sorban a jelenben található elektronikus adatcserét megkönnyítő lehetőségeket taglalja, másod sorban pedig kitekintést nyújt a jövőbe egy új web alapú elektronikus adatcsere (EDI) rendszeren keresztül. A dolgozat első részében jelentős mértékben támaszkodom a gyakorlatom során tapasztaltakra, melyeket az Anton Kft-nél tapasztaltam. Közel 300 órás gyakorlatom során lehetőségem volt megismerni a cég által használt vállalatirányítási rendszert, elemezni a belső és a kifelé irányuló kommunikációs csatornákat és betekintést nyerni a vevők által kiépített kommunikációs rendszerekbe is. Ezen felül gyakorlatom lehetőséget adott arra, hogy észrevételeimmel, javaslataimmal segítsem a belsős kommunikációs folyamatokat. Ezen javaslatok nagy részben elfogadásra kerültek, melyek közül néhányat szakdolgozatom is magába foglal. Dolgozatom második felében a koncepció hátterében húzódó felismerést ismertetem, miszerint az ellátási láncoknak közösséghez hasonló vonásaik vannak. Támogatom a klaszterszerű gondolkodásmódot. Ismertetem a program alapelgondolását, majd néhány funkcióját és a mögöttük álló kisebb logikai összefüggéseket. Megemlítem továbbá a hálózat előnyeit és hátrányait is. Összefoglalómban pedig kitérek arra, hogy milyen lehetőségeket látok a koncepcióval kapcsolatban, elképzeléseimet a piaci igények változásával kapcsolatban az új generációk egyre jelentősebb szerepe miatt. Végül kitekintést nyújtok a távolabbi jövőt illetően az információs rendszerekkel kapcsolatban. Rengeteg mindent tanultam és tapasztaltam gyakorlatom során, de amit a legnagyobb értékűnek tartok; látni és tapasztalni azt, hogy a hatalmas automatizált cégek mögött élő, érző személyek tevékenykednek, megszemélyesítve az általuk képviselt céget. 
695 |a ellátási lánc - ellátó hálózat 
695 |a szervezeti kommunikáció 
695 |a vállalati erőforrás tervezés 
695 |a Munkavállalói Résztulajdonosi Program 
695 |a elektronikus adatcsere - EDI 
695 |a klaszter (szervezetek regionális, szakterületi koncentrációja) 
695 |a közösségi hálózat 
695 |a vállalati információs rendszer - vállalatirányítási rendszer 
695 |a Anton Kft. (Zalegerszeg) 
700 2 |a Nagyné Halász Zsuzsanna  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/7492/1/matyi_mario_szilveszter_2016j%C3%BAn_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés