Minőségmenedzsment a Pernix Pharma Gyógyszergyártó Kft.-nél

A vállalkozások tartós sikeréhez ma már nem elegendő a jó munka. Kitűnően kell a feladatokat ellátni. A kiéleződött piaci verseny, a technológiai változások, a globális minőségi szabványok és a fogyasztók megnövekedett igényeinek hatására egyre előkelőbb helyre kell sorolni a minőséget, minőségmened...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Király Péter
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04942nta a2200205 i 4500
001 dolg7501
005 20210614185358.0
008 160606suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Király Péter 
245 1 0 |a Minőségmenedzsment a Pernix Pharma Gyógyszergyártó Kft.-nél  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Péter Király 
520 3 |a A vállalkozások tartós sikeréhez ma már nem elegendő a jó munka. Kitűnően kell a feladatokat ellátni. A kiéleződött piaci verseny, a technológiai változások, a globális minőségi szabványok és a fogyasztók megnövekedett igényeinek hatására egyre előkelőbb helyre kell sorolni a minőséget, minőségmenedzsmentet, ha versenyképes akar maradni egy vállalkozás. A minőségmenedzsment olyan összehangolt tevékenységek együttese, amelyek egy szervezet minőségügyi kérdéseinek irányítását és vezetését hivatottak elősegíteni. Feladatom volt, hogy bemutassam a minőségmenedzsment fejlődését, majd egy gyógyszeripari vállalkozás, a Pernix Pharma Kft. minőségügyi rendszerét és vizsgáljam annak működését. Azért választottam gyógyszeripari vállalkozást bemutatni, mert köztudott, hogy a gyógyszeriparban a minőség a legfontosabb képesítő tényező. A szigorú minőségi követelményeket Európai Uniós rendeletek, guideline-ok szabályozzák, állami szervek ellenőrzik (OGYÉI - Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet, NÉBIH ÁTI – Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Állatgyógyászati Termékek Igazgatósága). A gyógyszeripar területén kötelezően alkalmazott szabványrendszer a GMP (Good Manufacturing Practice – Helyes Gyógyszergyártási Gyakorlat), melyet a Pernix Pharma Kft-nél történő konkrét alkalmazásán keresztül mutattam be. Dolgozatom első felében a fellelhető szakirodalom feldolgozásával röviden bemutattam a minőségmenedzsment fejlődését. Ismertettem a különböző minőség fogalmakat, bemutattam a minőségmozgalom kiemelkedő alakjait. Szembe állítottam egymással a tradicionális és a folyamatra orientált szemléletet. A minőségirányítási rendszerek bemutatása során részletesen foglalkoztam a gyógyszergyártásban kötelezően alkalmazandó GMP minőségirányítási rendszerrel. Szakdolgozatom második felében tanulmányoztam a Pernix Pharma Gyógyszergyártó Kft-nél alkalmazott GMP szabványrendszer működését. Személyesen tudtam megtapasztalni, hogy az irodalmakból megismert minőségügyi rendszer a társaságnál a vonatkozó szabályok szerint hibátlanul működik. Ehhez a társaság a GMP minden elemét új szabályozásokkal adaptálta saját környezetére, amit táblázatba foglalva ismertettem. Egy a vállalathoz érkezett konkrét reklamáció kivizsgálása során pedig végigkövethettem, miként működik a gyakorlatban a gyártási-, minőségellenőrzési-, és felszabadítási folyamatok és azok dokumentációinak felülvizsgálata, valamint a hiba meghatározása, illetve a javító és megelőző tevékenységek kidolgozása. Megállapítottam, hogy a vállalatnál egy egyszerű, szinte kiküszöbölhetetlen, de jogos vevői reklamációt is részletesen kivizsgálnak, dokumentálnak, írásos formában - a jegyzőkönyv megküldésével- tájékoztatják a megrendelőt/vevőt. A bevezetőben kitűzött célom szerint megbizonyosodhattam arról, hogy a GMP minőségirányítási rendszer alkalmazásával a hibák minimalizálhatók. Munkám során elsajátított ismeretek és a szerzett tapasztalatok alapján fogalmaztam meg a rendszer fejlesztésére, és az előforduló eltérések (hibák) minimalizálására vonatkozó javaslataimat, úgy mint  a folyamatok, utasítások átdolgozása során egységesebb felépítést és kiemelések bevezetését,  a csomagolóanyagok követelményeinek meghatározása során minden érdekelt fél által elfogadott követelmények előírását. Szakdolgozatom készítése és azt körülölelő gyakorlatom során volt lehetőségem megtapasztalni, egyúttal útravalóként elkönyvelni, hogy a minőséget, a minőségmenedzsment sikerét a vezetőség elkötelezettségén túl a megfelelően kialakított és működtetett minőségirányítási rendszer tudja biztosítani, amelyben kulcsfontosságú a dolgozók elhivatottsága, szakmai tudása és probléma megközelítése. 
695 |a minőségirányítási rendszer 
695 |a minőségbiztosítás - minőségirányítás - minőségmenedzsment 
695 |a gyógyszeripar - gyógyszergyártás 
695 |a Helyes Gyártási Gyakorlat (GMP - Good Manufacturing Practice) 
695 |a Pernix Pharma Gyógyszergyártó Kft. 
700 2 |a Nagyné Halász Zsuzsanna  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/7501/1/kir%C3%A1ly_p%C3%A9ter_2016j%C3%BAn.pdf  |z Dokumentum-elérés