Demonstration the class, objects and inheritance concepts by software

A körülöttünk lévő világ gyorsan fejlődik. Tanúi vagyunk a technológia és a kommunikáció gyors fejlődésének. Ez új kihívásokat és kötelezettségeket jelent a jövőbeli stratégiákhoz és hozzáállásokhoz. A mai operációs rendszerek és fejlesztési környezetek alkalmazzák az OOP (objektumorientált vagy obj...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Gubán Miklós, Udvaros József (Author)
Format: Article
Language:No linguistic content
Published: Babes-Bolyai Egyetem 2016
Series:Acta Didactica Napocensia 9 No. 1
Subjects:
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:A körülöttünk lévő világ gyorsan fejlődik. Tanúi vagyunk a technológia és a kommunikáció gyors fejlődésének. Ez új kihívásokat és kötelezettségeket jelent a jövőbeli stratégiákhoz és hozzáállásokhoz. A mai operációs rendszerek és fejlesztési környezetek alkalmazzák az OOP (objektumorientált vagy objektumelvű programozás) elvét; ezért a mai fejlemények elképzelhetetlenek az operatív program használata nélkül. Az OOP és a kapcsolódó rendszer-fejlesztési módszerek ismerete és használata alapvetően fontos a tapasztalt programozók és a fejlesztők számára. Következésképpen a számítógépes tudománynak és programozásnak az OOP-on kell alapulnia. Az OOP-t el lehet kerülni az alapvető számítógépes ismeretek oktatásával; ez azonban elengedhetetlen része a programozásnak. Általánosan ismert - oktatási tapasztalatok alapján -, hogy a hagyományos szekvenciális programozás tanítása nehézségekkel néz szembe, sőt, az OOP tanítása, amely közelebb van a valósághoz, még nehezebb. Annak a ténynek az oka, hogy további elméleti és modellezési ismeretekre lenne szükség, de a hagyományos szekvenciális programozási elveket is meg kell tanítani. Megkérdezhetjük, hogy helyénvaló-e elkezdeni az OOP-oktatást az iskolákban. Vegyük figyelembe, hogy a programozás, az algoritmikus gondolkodás alapvető fontosságú. További kérdéseket vet fel, például: Milyen módszert kell alkalmazni a tanításra, hogyan tanítsuk a tanulókat a leghatékonyabb és a legrövidebb idő alatt, hogy ezt a technikát használhassák.
Physical Description:23-34
ISSN:2065-1430