Dual education as a new strategic direction in higher education

A duális képzés elindítása egyre több felsőoktatási intézmény stratégiai irányvonalában megjelenik. Ez a fajta képzési forma szerencsésen találkozik a modern vállalatok céljaival is. A XXI. század legújabb trendjeit és kihívásait észlelve egyre több vállalkozás holisztikus alapokra építi fel a strat...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Balázsné Lendvai Marietta, Zsupanekné Palányi Ildikó (Author)
Format: Article
Language:No linguistic content
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem 2016
Series:Logisztika - Informatika - Menedzsment 1 No. 1
Subjects:
Online Access:Dokumentum-elérés
Description
Summary:A duális képzés elindítása egyre több felsőoktatási intézmény stratégiai irányvonalában megjelenik. Ez a fajta képzési forma szerencsésen találkozik a modern vállalatok céljaival is. A XXI. század legújabb trendjeit és kihívásait észlelve egyre több vállalkozás holisztikus alapokra építi fel a stratégiáját. A pénzügyi mutatók mellett meghatározóvá váltak a marketing eredményesség mérőszámai (pl. vásárlói elégedettség, ügyfélvesztés, stb.), valamint az egyes döntések, tevékenységek és programok jogi, etikai, társadalmi és környezeti hatásai. Az újszerű szemléletben fontos helyet kap a társadalmi felelősségvállalás dimenziója. Gazdag eszköztárral találkozhatunk a gyakorlatban, amelyek között megtalálhatók a környezetért, a gazdaságért, a munkavállalókért és a társadalomért vállalt tettek. Ez utóbbihoz sorolható a duális képzési formába való bekapcsolódás is. Egyre több szervezet felismeri, hogy a szakképzett és megfelelő kompetenciákkal rendelkező munkaerőt biztosító, jó minőségű oktatás a fenntartható fejlődésnek kulcstényezője. Az oktatási intézményekkel való együttműködés támogatja a felnövekvő generáció életre és munkára való felkészítését, akik a nemzetközi versenyben is képesek lesznek helytállni. A tanulmányban egy Zala megyei mélyinterjús felmérés eredményei alapján mutatjuk be, hogy mi motiválta a műszaki és közgazdász duális képzésbe bekapcsolódó vállalkozásokat. Vizsgáljuk továbbá az eddigi benyomásaikat, véleményüket és fejlesztési javaslataikat.
Physical Description:160-173
ISSN:2498-9037