A marketing és logisztika összekapcsolt ereje - fókuszban egy ügyfél elégedettség mérés eredménye

A DSV Hungária Kft.-nél töltöttem szakmai gyakorlatomat, és jelenleg a cég alkalmazásában állok, mint légi szállítmányozási ügyintéző. A cég fő profilja a logisztikai szolgáltatások, lefedve a logisztika teljes iparágát. Munkám során megismerkedhettem a logisztikai folyamatokkal, kiváltképp a légi s...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kardos Balázs
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 04580nta a2200241 i 4500
001 dolg12575
005 20220331092845.0
008 170607suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Kardos Balázs 
245 1 2 |a A marketing és logisztika összekapcsolt ereje - fókuszban egy ügyfél elégedettség mérés eredménye  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Balázs Kardos 
520 3 |a A DSV Hungária Kft.-nél töltöttem szakmai gyakorlatomat, és jelenleg a cég alkalmazásában állok, mint légi szállítmányozási ügyintéző. A cég fő profilja a logisztikai szolgáltatások, lefedve a logisztika teljes iparágát. Munkám során megismerkedhettem a logisztikai folyamatokkal, kiváltképp a légi szállítási folyamatokkal. Továbbá a kiemelt ügyfelek kezelésének módjába is betekintést nyerhettem, ugyanis két évig dolgozhattam a Flextronics magyarországi és romániai gyáregységeivel. A témaválasztásomat ezek a tényezők motiválták, és így döntöttem a logisztika és a marketing egymásra gyakorolt kölcsönös hatásainak bemutatása egy konkrét ügyfélmérési folyamaton keresztül való elemzése mellett. Dolgozatom célja bemutatni ezeket a fogaskerekeket a logisztika és a marketing között, ezen belül is fókuszba állítom a Balance Scorecard modellre épülő ügyfél elégedettség mérés eredményeit és tapasztalatait. A munkámat három fő pillére építettem fel. Első részben bevezető jelleggel marketing szempontból vizsgálom a logisztikai cégek működését. Kitérek a marketinglogisztika alapjaira, illetve arra hogyan integrálódik a logisztikai szolgáltatók működési folyamataiba. Bemutatom a cégemnél megismert értékesítői tevékenységet, és marketing eszközöket. Bevezetem a Balance Scorecard fogalmát és jelentőségét. Dolgozatom második felében kimondottan a logisztikai szolgáltató cégekre helyezem a hangsúlyt, azon belül is az integrált szolgáltatást nyújtó vállalatokra. Bemutatom hogyan fejlődtek a kezdetben kicsi fuvarozó cégek napjaink nagy szolgáltatóivá, szolgáltatásaik köre hogyan alkalmazkodott a vevői igényekhez, milyen elemekkel bővült, hogy kialakuljanak a ma elérhető komplex logisztikai szolgáltatások. Ismertetem az ellátási lánc fogalmát, elemzem a szolgáltató cégek szerepét ebben a rendszerben. Napjainkra a logisztikai kiszervezés szerepe felértékelődött, ezt bizonyítva részletesen elemzem, mik azok a fő tevékenységek amit a szolgáltatást igénybevevő vállalatok kiszerveznek, milyen vállalati célok megvalósulását várják a kiszervezés által. Dolgozatom harmadik blokkjában egy szállítási folyamat és az ügyfél elégedettség mérés kapcsolatát vizsgálom, amit a DSV Hungária Kft bemutatása és egy SWOT szemléltetése. A vizsgálat során a Balance Scorecard egyes mérési szempontjait kapcsolom össze az adott logisztikai folyamattal, konkrét gyakorlati példákon keresztül rávilágítva arra, hogy az egyes szempontok figyelembevételével, hogyan javíthatóak a logisztikai folyamatok. A mérési adatokból diagramos, saját elemzéseket végzek, s ezek alapján vonom le a következtetéseimet Kutatást végeztem továbbá annak érdekében, hogy feltárjam a DSV nyilvántartásaink és értékelési rendszerének hiányosságait. A Flextronics által kitöltött értékelő lapot vizsgáltam, és azt milyen tényezők hatnak a mérőszámok alakulására. A kutatás célja a DSV által alkalmazott mérési rendszerek hiányosságainak feltárása volt. Javaslatot tettem a Flextronics pontozási rendszeréhez hasonló minősítő lap bevezetésére. a belső nyilvántartások részletesebbé tételére, ugyanis nem számszerűsítenek minden kulcsfontosságú logisztikai folyamatot. A DSV rendszere ez által komplexebb képet adna, és jobban megfelelne az ügyfél elvárásainak. Továbbá felhívtam a figyelmet a kiemelt üzletkötői feladatok bevezetésére. 
695 |a logisztika 
695 |a marketing 
695 |a Balanced Scorecard - kiegyensúlyozott mutatószámrendszer 
695 |a teljesítménymérés - teljesítményelemzés - teljesítményértékelés 
695 |a vevőérték 
695 |a DSV Hungária Kft. (Budapest) 
695 |a ügyfélelégedettség 
695 |a elégedettségmérés 
700 2 |a Balázsné Dr. Lendvai Marietta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/12575/1/kardos_bal%C3%A1zs_2017j%C3%BAn_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés