Online marketingkommunikáció alkalmazása a kis- és középvállalkozások szektorában

Záródolgozatomban a hazai kis-és középvállalkozások online jelenlétét szándékoztam ismertetni a szakmai gyakorlati cégem – Göcsej Ép-Ker Kft. – tapasztalati alátámasztása együttesével.Dolgozatom első részében a 2020-as piaci trendekkel, egy aktuális helyzetjelentéssel indítottam ami a marketing téma...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Zsiga Dominika
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
Description
Summary:Záródolgozatomban a hazai kis-és középvállalkozások online jelenlétét szándékoztam ismertetni a szakmai gyakorlati cégem – Göcsej Ép-Ker Kft. – tapasztalati alátámasztása együttesével.Dolgozatom első részében a 2020-as piaci trendekkel, egy aktuális helyzetjelentéssel indítottam ami a marketing témakörbe nyúlik bele, a gazdasági piacot tekintve a legkedveltebb témámba.Itt bemutattam az idei év legsikeresebnek mutatkozó online marketing kommunikációs irányvonalait, amelyek a következők:• mesterséges intelligencia• chatbotok• videómarketing• influencer marketing• vizuális keresés• közösségi médiás történetek• SERP• social shopping• hangalapú keresés• közösségi üzenetküldő alkalmazások• interaktív contectEmellett a hazai kkv-k helyzete kapott helyet, amely az általános mutatószámokon túl az online helyzetet is vizsgálta, ami szemlélteti miért is érdemes szót ejteni erről a témáról. Hazánk vállalkozásainak 99%-a kkv-ként működik, azonban online aktivitást csak minden második cég mutat pedig a 21. században a digitális élet mondhatni nélkülözhetetlen.Mind ezek után egyértelműen az online helyzeti állapot bővebb feltárása következett. Kezdve az online marketing fogalmával és a hozzá kapcsolódó online kommunikációs eszközökkel, vagyis a:• keresőoptimalizálással• tartalommarketinggel• fizetett hirdetésekkel• e-mail marketinggel• közösségi média marketinggelMajd ezt követően a közösségi média definiálása és a hazai TOP 4: a Facebook, Messenger, Instagram és a Youtube bemutatása. Végezetül pedig az e-kereskedelem fogalmi meghatározása és Magyarország legismertebb webáruházainak ismertetése.Ehhez a fejezethez a gyakorlatom során szerzett tapasztalatokat kétségkívül betudtam ágyazni az elméleti sorok közé, ugyanis foglalkoztam a cég weboldalával, közösségi platformjával, értékesítési folyamatokkal, ügyfélkezeléssel. Így a befejező tartalmi részben a szakmai gyakorlaton szerzett tudásomat mutattam be a témán keresztül.Az utolsó részben a gyakorlatomon használt online eszközöket, ezek hatásait és eredményeit ismertettem, majd javaslatot adtam a további fejlesztésre – vagyis a chatbot funkcióra és az Instagramra –, hogy a cég sikereit tovább bővítsék.Lezárásként összegeztem a dolgozatom célját, miként a kkv-k előtt minden kapu nyitott, hogy éljenek a digitális világ adta lehetőségekkel az elismerés és hírnév érdekében.