A közösségi média platformok hatása az ifjúsági korosztályok vásárlási szokásaira

A közösségi média az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb társadalmi és technológiai változása, amely alapvetően átalakította a kommunikáció, a fogyasztói magatartás és a vásárlási döntéshozatal mechanizmusait, különösen a 16–29 éves korosztály körében. Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogyan befolyá...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Rónási Réka
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
Dokumentum-elérés
LEADER 03517nta a2200217 i 4500
001 dolg26409
005 20250122135232.0
008 250122suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Rónási Réka 
245 1 2 |a A közösségi média platformok hatása az ifjúsági korosztályok vásárlási szokásaira  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Réka Rónási 
520 3 |a A közösségi média az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb társadalmi és technológiai változása, amely alapvetően átalakította a kommunikáció, a fogyasztói magatartás és a vásárlási döntéshozatal mechanizmusait, különösen a 16–29 éves korosztály körében. Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogyan befolyásolják ezek a platformok a fiatalok vásárlási szokásait, különös tekintettel az online hirdetések és influencerek szerepére, mivel ezek az eszközök a fiatalok számára nemcsak információforrást, hanem érzelmi és társadalmi kapcsolódási pontokat is jelentenek. Az elméleti kutatás során bemutattam a fogyasztói magatartás, a marketingkommunikáció, az online marketing és az e-kereskedelem összefüggéseit, miközben kiemelt figyelmet fordítottam a közösségi média vásárlási döntésekre gyakorolt hatására. Egy kérdőíves felmérés keretében azt elemeztem, hogy a fiatalok miként használják a közösségi médiát információszerzésre, milyen szerepet játszanak az influencerek és a hirdetések a vásárlási szokásaik alakításában, valamint milyen tényezők teszik ezeket a marketingeszközöket különösen hatékonnyá. A kutatás során kitértem arra is, hogyan változtak a fiatalok vásárlási szokásai a közösségi média térnyerésével, illetve hogyan tudnak a vállalkozások versenyképesek maradni ebben a digitális környezetben. A közösségi média nemcsak a vásárlók elérését tette könnyebbé, hanem teljesen új alapokra helyezte a fogyasztói döntéshozatal folyamatát is, amit a vállalkozásoknak érdemes alaposan megérteniük. A dolgozatomban különös figyelmet fordítottam édesanyám divat- és rövidáru üzletének példájára, amely egy kisebb zalai városban működik, és az utóbbi években jelentős forgalomcsökkenést tapasztalt. Arra kerestem a választ, hogy az online jelenlét erősítésével és a közösségi média eszközeinek tudatos használatával miként szólíthatók meg a fiatal vásárlók, valamint hogyan igazíthatók az üzleti stratégiák a modern fogyasztói elvárásokhoz. A kutatás során kiemelten fontosnak tartottam olyan megoldásokat találni, amelyek nemcsak a helyi vállalkozások számára relevánsak, hanem más kis- és középvállalkozások számára is irányt mutathatnak. Úgy vélem, kutatásom hasznos iránymutatást nyújthat a kisebb vállalkozások számára is, akik szeretnék összehangolni hagyományos üzleti modelljeiket a modern digitális marketing eszközeivel, hogy versenyképesek maradjanak a gyorsan változó digitális környezetben. 
695 |a fiatalok 
695 |a hirdetések 
695 |a közösségi média 
695 |a online 
695 |a vásárlás 
700 1 |a Halpert Erik  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26409/1/r%C3%B3n%C3%A1si_r%C3%A9ka_2025jan_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/26409/2/r%C3%B3n%C3%A1si_r%C3%A9ka_2025jan_publikus_nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés