Az ügyfél elégedettség szerepe a Groupama Biztosító Zrt. stratégiájában - fókuszban a dolgozói elégedettség 2016

Szakmai gyakorlatomat Zalaegerszegen a Groupama Biztosító Zrt.-nél töltöttem. Lehetőséget kaptam arra, hogy átlássam a cég működését és segíthessem munkájukat. Ez idő alatt több területbe betekintést nyerhettem, s bekapcsolódhattam az egyes munkafolyamatokba. Minden megbeszélésen, s fórumon érzékelt...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Németh Martina
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 05883nta a2200205 i 4500
001 dolg7413
005 20220420123215.0
008 160526suuuu hu o 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Németh Martina 
245 1 3 |a Az ügyfél elégedettség szerepe a Groupama Biztosító Zrt. stratégiájában - fókuszban a dolgozói elégedettség 2016  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Martina Németh 
520 3 |a Szakmai gyakorlatomat Zalaegerszegen a Groupama Biztosító Zrt.-nél töltöttem. Lehetőséget kaptam arra, hogy átlássam a cég működését és segíthessem munkájukat. Ez idő alatt több területbe betekintést nyerhettem, s bekapcsolódhattam az egyes munkafolyamatokba. Minden megbeszélésen, s fórumon érzékeltem, hogy a stratégia meghatározó pillérét jelenti a biztosító számára az ügyfelek-és a belső munkatársak elégedettsége, így záró dolgozatom témájaként is ezt választottam. A mai gazdasági életben fontos szerepe van a megfelelő stratégia kialakításának és fejlesztésének. A kifejtő munkám során segítségül hívtam mindazokat a modelleket, amelyekkel mélyebben bemutatom a biztosító piaci-, majd belső környezetét és ezeken keresztül vezetem be az olvasót a biztosító mindennapjaiba. A cég stratégiájában meghatározott célok is azt bizonyítják, hogy számukra az elégedett ügyfelek és elkötelezett munkatársak az elsők. Ez a kettő stratégiai pillér meghatározó ahhoz, hogy az élmezőnybe tartsák magukat és a szlogenjüknek is eleget tegyenek: ,,Bizalomból biztonság”. A cég CRM rendszert is alkalmaz annak érdekében, hogy még professzionálisabban és személyre szabottan ki tudja szolgálni ügyfeleit és támogassa a frontvonalban dolgozó kollégákat és döntéshozókat. Az emberek nagy részét foglalkoztatja a kérdés, hogy: megtakarított pénzüket mibe és hogyan fektessék be. A hosszú távú gondolkodás előny, hiszen fontos a jövőbe látni és gondoskodni önmagukról. Ebben nyújt számukra segítséget a Groupama Biztosító. A cég múltja 100 évre nyúlik vissza. A Groupamát Franciaországban a 19. század végén helyi közösségi kezdeményezéssel alapították mezőgazdasági és tűzkárok elleni védekezésül. Megalakult a Mezőgazdasági Szövetkezeti Biztosítók (Assurances Mutuelles Agricoles – AMA) társasága. A kezdeményezés rendkívüli sikerének eredményeként ez az önsegélyező biztosítási forma az egész országban elterjedt. Innét alakult a név: GroupAMA. A cég remek üzleti érzékkel 20 éves együttműködési szerződést kötött az OTP Bankkal így a saját 150 fiókján, több mint 2500 üzletkötőjén és nagy létszámú alkusz partnerein kívül lehetőség van mintegy 400 OTP Bankfiókban is a termékek megvásárlására. A hagyományos értékesítési csatornákon túl lehetőség van internetes illetve telefonos ügyintézésre is. A biztosító mára már 12 országban, legfőképp Európában van jelen, közel 16 millió ügyfelét szolgálva. A fúziókat és integrációkat követően a Groupama immár európai márka. Célja egy olyan európai biztosítási és banki csoport felépítése, amely emberközeli és maradandó értékeket képvisel. A dolgozatot a biztosító cég stratégiai fókuszú bemutatásával indítom. A vállalat küldetése és jövőképe a következő pont. Biztosítási tevékenység helyzete napjainkban a globális gazdaság felgyorsulásával látványos szolgáltatásigényt lehetett tapasztalni a magánbiztosítók piacán. A biztosítás fontos tényezője, hogy mindenki saját maga dönthet arról, mennyire fontos az öngondoskodás. A biztosítás így jön létre. A magyar biztosítási piac jelenlegi helyzete bíztató, hiszen a tavalyi évhez képest növekedést tapasztalhattunk. PEST elemzésen keresztül mutatom be a biztosító politikai, gazdasági társadalmi és technológiai környezetét. A versenytárs elemzés kapcsán felsorakoztatom a meghatározó szereplőket, majd SWOT analízisen keresztül mutatom be azokat a tényezőket, amely megkülönbözteti a vállalkozást a versenytársaitól. Azonosítom a belső erősségeket és gyengeségeket, valamint a kulcsfontosságú külső lehetőségeket és fenyegetettségeket is. A Groupama Biztosító stratégiája négy irányvonalra épül, melyek a következők: kiemelkedően elégedett ügyfelek, jövedelmező fejlődés, hatékonyságra törekvés és elkötelezett munkatársak. A kijelölt irányvonalak mentén elemzem, hogy milyen eszközök segítik a céget a sikerhez, melyek a kiemelkedő projektek és azoknak mi a célja. Ezt követi a dolgozat fő része, amelyben a dolgozói elégedettségi felmérés eredményeit mutatom be. A kutatás módszertanának megismertetését követően kitérek a társaság általános elégedettségének, szervezeti hatékonyságának és innovációs irányainak bemutatására. Ábrákkal és táblázattal is szemléltettem a főbb tendenciákat. A CRM rendszer szerepéről is írtam általánosságban, majd a kialakulásáról, a potenciális felhasználók köréről és bevezetésének legfőbb akadályairól, illetve konkrétan a céges alkalmazásáról is. Ezután javaslatokat fogalmaztam meg, amelyek a jövőben a cég hasznára válhatnak. Végezetül az összefoglalásban összegzem a leírtakat és megfogalmaztam javaslataimat, amik megvalósításra várnak, s amelyekkel a cég még sikeresebbé válhat. 
695 |a elégedettség 
695 |a stratégia 
695 |a ügyfélelégedettség 
695 |a biztosító 
695 |a Groupama Biztosító 
700 2 |a Balázsné Lendvai Marietta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/7413/1/n%C3%A9meth_martina_2016j%C3%BAn_titkos.pdf  |z Dokumentum-elérés