A logisztika és a marketing szerepe a szállodai ügyfélkiszolgálásban

Manapság a logisztika és a marketing is egy sikeres vállalat meghatározó tevékenységei közé tartoznak. A logisztikai folyamatok szakszerű feltérképezésével, a problémák feltárásával költségeket és időt lehet megtakarítani, a megfelelő marketingeszközök használatával pedig egy cég olyan versenyelőnyö...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Orbán Szabolcs
Format: Manuscript
Language:Hungarian
Online Access:Dokumentum-elérés
LEADER 03374nta a2200205 i 4500
001 dolg14833
005 20210614185536.0
008 180110suuuu hu om 0|| hun d
040 |a PEREPO DOLGOZAT  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Orbán Szabolcs 
245 1 2 |a A logisztika és a marketing szerepe a szállodai ügyfélkiszolgálásban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Szabolcs Orbán 
520 3 |a Manapság a logisztika és a marketing is egy sikeres vállalat meghatározó tevékenységei közé tartoznak. A logisztikai folyamatok szakszerű feltérképezésével, a problémák feltárásával költségeket és időt lehet megtakarítani, a megfelelő marketingeszközök használatával pedig egy cég olyan versenyelőnyökre tehet szert, amelyek biztosítják számára a piacon maradást és fejlődést. Szakdolgozatom középpontjában egy szállodai szolgáltatás igénybe vétele során felmerülő elakadási pontok, kritikus esetek állnak, amelyek megoldására a logisztika és a marketing eszköztárát hívom segítségül. Az általam választott téma kifejtése előtt nagyon lényegesnek tartottam bemutatni a logisztika és a marketing sajátosságait egyaránt. Diplomamunkám három egységből áll. Az első részben a logisztikát vettem górcső alá, ahol a történelmi áttekintés után kitértem a fogalmára, céljára és a területeire egyaránt. A második részben egy kis történeti ismertető után a marketing fogalommeghatározásai és a holisztikus szemléletmód bemutatása után a szolgáltatások és a marketing közös elemeit ábrázoltam. A dolgozat harmadik blokkjában elérkeztem a legfontosabb részhez, ahol a fejezet elején a logisztika és a marketing kapcsolódási pontjait, összekapcsolt erejét vizsgálom elméleti megközelítésben, majd ezután következik a gyakorlati fókuszú elemzésem egy szállodai szolgáltatás igénybe vételének folyamatáról. Egy folyamatábra segítségével minden állomást érintve az egységek végén felsoroltam az általam felderített kritikus eseteket, és levontam a megfelelő konzekvenciákat. Arra a következtetésre jutottam, hogy a folyamat bármely szakaszában is járjunk, a középponti szereplő az ember, a szolgáltató alkalmazottai. Ezért is tartom kiemelten fontosnak, hogy a megfelelő munkaerő kiválasztása után belső továbbképzéseken keresztül folyamatosan bővíteni kellene a személyzet tudását, ezzel is növelve a szolgáltatás minőségét. Szakdolgozatom végén pedig kitérek a CRM-rendszerekben rejlő lehetőségekre a szálloda iparban. A személyre szabott ajánlatok, a kampányok menedzselése, az értékesítés támogatása, a vevőérték elemzés, a vevői szokások rögzítése és elemzése, a panaszkezelés, az ügyfélkiszolgálás stb. mind, mind olyan tevékenységek, amelyeket ez a rendszer magában foglal. Tehát mindent megtestesít, ami a logisztika és a marketing összekapcsolt erejét fémjelzi, és ezzel törekszik a minél magasabb szintű vevői elégedettség megteremtésére. 
695 |a Logisztika 
695 |a Marketing 
695 |a Szolgáltatások 
695 |a Szálloda 
695 |a ügyfélkiszolgálás 
700 2 |a Balázsné Lendvai Marietta  |e ths 
856 4 0 |u https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/14833/1/orb%C3%A1n_szabolcs_2018jan.pdf  |z Dokumentum-elérés